همشهری آنلاین: قاضی دادگاهی در مسکو به ادامه حبس خانگی کریل سربرنیکوف تا ۱۹ ژوییه حکم داد تا به این ترتیب فیلمساز سرشناس روسیه فرصت حضور در شهر ساحلی کن را از دست بدهد.

کریل سربریکوف

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، سربرنيكوف كه دو سال پيش با «دانشجو» در بخش رقابتي نوعي نگاه حضور داشت و يك جايزه هم برد، امسال «تابستان» را در بخش مسابقه رسمي هفتاد و يكمين جشنواره كن دارد. فيلمساز 48 ساله از تابستان گذشته به اتهام فريبكاري در هزينه 68 ميليون روبل (يك ميليون و 150 هزار دلار) براي توليد يك نمايش در حبس خانگي است اما انتظار مي‌رفت تا پيش از برگزاري جشنواره كن آزاد شود.

با قطعي شدن حكم دادگاه مسكو مبني بر ادامه حبس خانگي، سربرنيكوف دست‌كم بايد تا يك ماه پيش از پايان كن در خانه بماند. او كه مديريت مركز تئاتر گوگول را بر عهده دارد، تمام اتهام‌ها را رد كرده است. با اين حال، اگر دادگاه به گناهكار بودن اين چهره سرشناس تئاتر و سينماي روسيه راي بدهد، ممكن است حكم او تا 10 سال زندان هم باشد.

سربرنيكوف كه هرگز چهره‌اي مخالف دولت روسيه و شخص ولاديمير پوتين از خود نشان نداده، زمستان گذشته نتوانست در اجراي ويژه نمايش «نوريف» در بولشوي تيه‌تر مسكو حضور يابد. اين نمايش داستان زندگي و مرگ غمبار يكي از مشهورترين طراحان حركات باله روسيه را روايت مي‌كند.

سربرنيكوف از سال 1994 در عرصه تئاتر، سينما و تلويزيون روسيه فعال است و در كارنامه او اجراي چند نمايش، كارگرداني سه سريال و ساختن هشت فيلم به چشم مي‌خورد. «تابستان» كه از اوايل ماه مي براي بردن نخل طلايي كن رقابت مي‌كند، يك درام 120 دقيقه‌اي است.

هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن هشت تا 19 ماه مي در شهر ساحلي جنوب فرانسه برگزار مي‌شود و «همه مي‌دانند» اصغر فرهادي در افتتاحيه آن روي پرده مي‌رود. امسال كيت بلانچت رياست هيات داوران بخش مسابقه رسمي را بر عهده دارد.

کد خبر 403200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha