همشهری آنلاین: کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی موسوم به کاخ آبی اعلام کرد: «خط تماس مستقیم رهبران دو کره راه اندازی شده است».

 خط تماس مستقیم رهبران دو کره راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، یون کیون یانگ سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: این خط تلفن مستقیم میان «کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی» و «کمیسیون امور خارجه کره شمالی» برقرار شده است.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند این خط تماس ساعت 15:41 دقیقه عصر امروز به وقت محلی با موفقیت آزمایش شده است و دو طرف به مدت 4:17 ثانیه با یکدیگر مکالمه کرده اند.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقت کرده اند که اولین گفتگو خود را از طریق خط تلفن مستقیم قبل از برگزاری نخستین نشست خود در 27 آوریل (7 اردیبهشت) در روستای مرزی پانمونجوم برقرار کنند.

سران دو کره قرار است روز جمعه آینده با یکدیگر دیدار کنند که اولین ملاقات رهبران دو کشور در 11 سال گذشته و سومین بار آن از سال 2000 است.

نشست سران، این بار در بخش جنوبی روستای «پانمونجوم» موسوم به روستای صلح تشکیل می شود که جزیی از خاک کره جنوبی است در صورتی که این اجلاس در این نقطه برگزار شود اولین بار است که پس از «پیمان متارکه جنگ» یک رهبر از کره شمالی در خاک کره جنوبی در این نشست شرکت می کند.

بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان «مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نیز گفته است او در ماه مه یا اوایل ژوئن احتمالا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

کد خبر 403175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha