سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان پارلمان اروپا همزمان با سخنرانی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، به صحنه اعتراض به اقدام مشترک اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس در حمله موشکی به سوریه شد.

 پارلمان اروپا صحنه اعتراض به مکرون و حمله سوریه شد

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار عکسی از نمایندگان پارلمان اروپا که همگی با دست نوشته هایی با مضمون «سوریه را رها کن» در نشستی در شهر استراسبورگ حاضر شده بودند، نوشت که نمایندگان در این نشست خواستار پایان مداخله غرب در امور سوریه شدند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی در این نشست، قصد داشت حمایت نمایندگان پارلمان اروپا را برای طرح های بلندپروازانه خود در زمینه اصلاحات پس از برگزیت در اتحادیه اروپا جلب کند اما با اعتنایی نمایندگان و اعتراض دسته جمعه آنها به حمله فرانسه باهمراهی آمریکا و انگلیس به سوریه مواجه شد.

آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه هفته جاری به بهانه تلافی در مقابل آنچه حمله شیمیایی نیروهای سوریه به شهر دوما خوانده اند، مناطقی از سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در موشک باران یک پایگاه نظامی در استان حمص، سه غیر نظامی زخمی شدند. این حمله به بهانه حمله شیمیایی در شهر دومای دمشق روی داد.

دولت سوریه داشتن هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد نیز استفاده از سلاح شیمیایی را راهکار تروریست ها برای جلب توجه دانسته اند.

کد خبر 403001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha