همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: نظام سلامت در کنار انجام مأموریت‌های موظف خود باید به سمت مردم و جامعه حرکت کند تا با مشارکت مردم بتواند سلامت را برای جامعه فراهم کند.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سیدمحمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مجمع سلامت استان سمنان اظهار داشت: سلامت روان، سلامت جسمی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی ابعاد سلامت فرد است و نظام سلامت در کنار انجام مأموریت‌های موظف خود باید به سمت مردم و جامعه حرکت کند تا با کار بین بخشی و حمایت طلبی و با مشارکت مردم بتواند سلامت را برای جامعه فراهم كند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت افزود: فراهم كردن امکان مشارکت ساختارمند برای مردم و شناسایی و هدایت منابع مختلف در براي پاسخگویی به نیازهای سلامت و فراهم كردن امکان انتقال صدای مردم در زمینه سلامت از سطح محله به سطوح بالاتر از نتایج برگزاری مجمع‌هاي سلامت در سطح استانی و شهرستانی است.

او افزود: کانون سلامت محله یک نوع تشکل اجتماع محور محلی است که توسط مردم ساکن در هر یک از محلات شهر و روستا تشکیل می‌شود.

به گفته ايازي، افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به‌ نفس و احساس ارزشمند بودن مردم از طریق مشارکت در انجام کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه، نهادینه‌سازی مشارکت و همکاری‌های مردم درتوسعه محله، بسیج، هدایت و مدیریت ظرفیت‌های مردمی در پاسخ‌دهی به معضلات و مشکلات سلامت محله، ارتقای سطح مهارت‌های مردم در عرصه‌های مختلف سلامت و سازماندهی مردم در پذیرش مسئولیت‌ اجتماعی سلامت از اهداف كانون‌هاي سلامت محله است.

معاون وزير بهداشت درباره چارت ارتباط مجامع سلامت محله، استان و ملی هم گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در بالاترین سطح، مجمع ملی سلامت، مجمع سلامت استان، مجمع سلامت شهرستان، مجمع سلامت محله در پایین‌تر سطح از این چارت قرار دارند.

ايازي شعار دومین مجمع ملی سلامت در سال 1397 را مشارکت مردم در تحول سلامت اعلام كرد و افزود: فراهم كردن امکان مشارکت ساختارمند برای مردم و شناسایی و هدایت منابع مختلف در جهت پاسخگویی به نیازهای سلامت و فراهم كردن امکان انتقال صدای مردم در زمینه سلامت از سطح محله به سطوح بالاتر از نتایج برگزاری مجمع در سطح استانی و شهرستانی است.

کد خبر 402995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha