همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه بازار جهانی که ارزش دلار آمریکا ضعیف شد و این فلز زرد همچنان از نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا پشتیبانی شد، ثابت بود.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر نداشت و در ۱۳۴۵.۶۲ دلار ایستاد.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۳۴۸.۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۸۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۳۵۰.۷۰ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا - اقیانوسیه در شرکت OANDA، با وجود این‌که طی شب گذشته از شدت اخبار منفی کاسته شد، بعید است که دیگر از تنش‌های تجاری چین یا دلار ضعیف‌تر خبری نباشد و همه این موارد همچنان دلایلی برای نگه داشتن طلا فراهم می‌کند.

دلار در برابر ین ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۰۷.۰۳ ین رسید در حالی که روز جمعه به رکورد ۱۰۷.۷۸ ین صعود کرده بود. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز رقیب به ۸۹.۳۷۱ واحد عقب نشست و به کاهش ۰.۴ درصدی روز دوشنبه افزود.

در این بین، احتمال عدم حملات نظامی بیشتر در سوریه به دنبال حملات موشکی روز شنبه از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید و از جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن کاست.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، رویدادهای ژئوپلیتیکی تاثیر کوتاه‌مدتی بر قیمت طلا دارند مگر این‌که تبعات اقتصادی گسترده داشته باشند، بنابراین تحریم‌های روسیه و چین در مقایسه با حملات یکباره علیه سوریه، تاکنون اهمیت بیشتری برای اقتصاد جهان و طلا داشته‌اند.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به یک سرمایه‌گذاری جایگزین تبدیل شده و با افزایش تقاضا برای خرید روبرو می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۶.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۲۷.۴۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۹۹.۸۵ دلار رسید.

کد خبر 402956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha