همشهری آنلاین: دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با اشاره به ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به بیماری ارثی شبکیه گفت: این بیماری به مرور باعث نابینایی می‌شود.

بیماری ارثی شبکیه منجر به نابینایی می شود | ۱۵۰ هزار مبتلا در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرزاد پاکدل ‌در ارتباط با برگزاری سمینار تحقیقات چشم‌پزشکی اظهار د اشت: این سمینار امسال همزمان با همایش بهاره چشم‌پزشکی در مرکز همایش‌های رازی ۳۰ و ۳۱ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از همایش هشتمین دوره از همایش سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی و بینایی است، افزود:‌ همکاران مختلفی در حوزه بینایی و چشم‌پزشکی و علوم پایه ، فیزیک، فیزیک پزشکی، مکانیک، نرم‌افزار، سلول بنیادی، ژن‌درمانی و...، در این همایش حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری آن ارائه آخرین دستاوردهای چشم‌پزشکی و بینایی در ایران و جهان و همچنین ارائه نتایج تحقیقات همکاران چشم پزشکی است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با بیان اینکه امسال به سه تحقیق برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد،‌ گفت:‌همچنین برای اولین بار دانشمندان جوان را برای شرکت در همایش و یک جلسه دو ساعته تحت عنوان ایروی جوان تشویق می‌کنیم.

پاکدل بیان داشت: همچنین جلسات چندتخصصی در این کنگره خواهیم داشت و دانشمندان حوزه‌های مختلف علاوه بر سخنرانی با یکدیگر بحث و گفتگو می‌کنند، همچنین ایجاد همکاری و درک بیشتر از مفاهیم هر رشته که در پیشرفت دانش آن مؤثر باشد، نیز از جنبه‌های دیگر برگزاری جلسات چندتخصصی است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: دو سمپوزیوم کوچک نیز در حوزه قرنیه و شبکیه خواهیم داشت و خبرهای جدید در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.

پاکدل گفت: بازسازی قرنیه در ایران و جهان یکی از مشکلات حوزه چشم‌پزشکی است که دانشمندان در حال کار کردن جهت رسیدن به موفقیت در این حوزه هستند و یک سمپوزیوم به این موضوع اختصاص دارد. همچنین ارزیابی و درمان بیماری‌های ارثی شبکیه که شناسایی آن سخت و درمان خاصی تا کنون نداشته است نیز در قالب یکی دیگر از سمپوزیوم‌های کوچک مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت:‌ خوشبختانه طی چند سال اخیر برخی از این بیماران با ژن‌درمانی درمان شده‌اند و امیدواریم ایران نیز بزودی به این موفقیت دست یابد و این در حالی بوده که آمار مبتلایان به بیماری‌های ارثی شبکیه کم نیست و تعداد آنها حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: این افراد پس از تولد به مرور بینایی‌ خودشان کم شده و نابینا می‌شوند که مشاوره قبل از ازدواج در شناسایی به موقع و پیشگیری از این بیماری مؤثر است.

پاکدل گفت: در ایران مبتلایان به این بیماری در شهرهای مختلف بوده و اصولا در مناطق که ازدواج فامیلی بیشـتر است و این ژن در آنها وجود دارد، مبتلایان نیز آمار بیشتری دارند.

کد خبر 402939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha