دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه و هفتمین دوره هفته منتقدان کن ویژه رقابت فیلم‌های اول و دوم همزمان با هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن با نمایش «حیات وحش» پل دانو از آمریکا در مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود.

فیلم حیات وحش

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «حيات وحش» تنها نماينده آمريكا در اين بخش رقابتي است و جيك جيلنهال و كري موليگان نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند. امسال در مجموع 1100 فيلم اول و دوم براي حضور در هفته منتقدان درخواست داده بودند كه در نهايت هيات انتخاب 11 فيلم را براي نمايش در اين بخش برگزيد؛ هفت فيلم براي جايزه رقابت مي‌كنند، دو فيلم در افتتاحيه و اختتاميه روي پرده مي‌روند و هفته منتقدان دو نمايش ويژه هم خواهد داشت.

«حيات وحش» كه نخستين بار در جشنواره ساندنس به نمايش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت، بر اساس رماني از ريچارد فورد ساخته شده و داستان آن در دهه 1960 آمريكا مي‌گذرد. ماجرا از چشم پسري 14 ساله روايت مي‌شود و درباره مادري است كه پس از درگير شدن همسرش در كاري بسيار پرخطر، مسئوليت زندگي را بر عهده مي‌گيرد. مديران هفته منتقدان جشنواره كن «حيات وحش» را با آثار مايك نيكولز مقايسه كرده‌اند.

يواخيم ترير نروژي ریاست هيات داوران هفته منتقدان را بر عهده دارد و كلويي سويني (بازيگر آمريكايي)، نائول پرز بيسكايارت (بازيگر آرژانتيني برنده جايزه سزار براي «120 ضربه در دقيقه»)، ايوا سانيورگ (برنامه‌ريز ايتاليايي جشنواره فيلم وين) و آگوستين تراپنار (روزنامه‌نگار فرانسوي) ديگر اعضاي بخشي هستند كه ويژه رقابت فيلم‌هاي اول و دوم است.

هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن با نخستين نمايش جهاني «همه مي‌دانند» اصغر فرهادي هشت تا 19 ماه مي در اين شهر ساحلي جنوب فرانسه برگزار مي‌شود و امسال كيت بلانچت، بازيگر استراليايي رياست هيات داوران بخش مسابقه رسمي را بر عهده دارد.

کد خبر 402919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha