دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: اصول ثابت ما در مورد بحران سوریه، حمایت از مردم و حقوق شهروندی، دولت قانونی و ارتش ملی این کشور است.

 مصر از دولت و ارتش سوریه حمایت کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، راضی در یک مصاحبه تلویزیونی، با بیان این که تحولات اخیر در بحران سوریه باعث نگرانی شدید مصر شده است، افزود: مصر از شبه نظامیان در سوریه دفاع نمی کند و مخالف تجزیه این کشور است.

وی در خصوص این که آیا مصر از قبل در جریان حمله نظامی سه جانبه به سوریه بود یا نه گفت: با ما در این خصوص مشورتی نشده بود و از آن اطلاعی نداشتیم.

از سوی دیگر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در مصاحبه با شبکه «اون ای» گفت: قاهره در پی حفظ منافع مردم سوریه و پیشبرد راه حل سیاسی است.

وی با تاکید بر این که کشورش همواره به دنبال حفظ یکپارگی سوریه و مخالف راه حل نظامی در آن است، افزود: حمله نظامی سه جانبه نتایجی در بر نداشت، چنین حملاتی باعث پیچیدگی بحران ، گسترش تروریسم و ضربه به دولت مشروع سوریه می شود.

شکری در مورد ادعای حمله شیمیایی توسط دولت سوریه به دوما گفت: ما اطلاعاتی مبنی بر استفاده دولت سوریه از اسلحه شیمیایی در دست نداریم. باید دراین زمینه تحقیقات لازم صورت گیرد وعامل اصلی شناسایی شود.

کد خبر 402902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha