دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج مرحله اول آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، حسين توكلي مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اين خبر گفت: همه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی شامل نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد، کارنامه اولیه اعلام نتیجه را مشاهده و در صورت لزوم آن را چاپ کنند.

حسین توکلی افزود: بر اساس نتایج اعلام شده، از تعداد 187 هزار و 821 داوطلب حاضر در جلسه آزمون دکتری، 173 هزار و 763 داوطلب مجاز و تعداد 14 هزار و 58 نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، 92.52درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز و 7.42 درصد غیرمجاز به انتخاب رشته شناخته شدند.

توکلی افزود: از مجموع داوطلبانی که برای انتخاب رشته، مجاز شده‌اند تعداد 75 هزار و 759 نفر زن و 98 هزار و 4 نفر مرد هستند.

به گفته وی، از تعداد 173 هزار و 763 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 73 هزار و 680 داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و دیگر دوره‌ها شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: تعداد 100 هزار و 83 دوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر روزانه (سایر دوره‌ها) هستند.

وی ادامه داد: آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی تعیین شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اعلام نتایج در پایگاه سنجش آموزش کشور منتشر شده است، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: داوطلبان باید سپس کد رشته محل‌های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنند.

وی بیان داشت: مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و در روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 97 پایان می‌پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور گفت: پس از صدور کارنامه برای تمام داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 97 بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درباره زمان و نحوه انتخاب رشته و زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته به همراه اعلام نتایج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است.

آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی، روز جمعه چهارم اسفند 96 در 7 گروه آموزشی و 246 کدرشته امتحانی در 55 شهرستان و 117 حوزه امتحانی برگزار شد.

برای شرکت در این آزمون، تعداد 234 هزار و 706 داوطلب ثبت‌نام کردند که حدود 43 درصد آنها زن و 57 درصد مرد بودند.

از مجموع داوطلبان آزمون دکتری امسال، 136 هزار و 665 نفر در گروه علوم انسانی، 21 هزار و 403 نفر در گروه علوم پایه، 43 هزار و 659 نفر در گروه فنی و مهندسی، 12 هزار و 724 نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 12 هزار و 623 نفر در گروه هنر، 2 هزار و 287 نفر در گروه دامپزشکی و 5 هزار و 345 نفر در گروه زبان ثبت‌نام کردند.

با توجه به غیبت بیش از 46 هزار داوطلب در جلسه آزمون دکتری 97، این رقابت علمی با حضور 187 هزار و 821 داوطلب برگزار شد.

کد خبر 402899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha