همشهری آنلاین: نماینده مجلس با اشاره با افزایش آمار معتادان متجاهر و اینکه فقط ۷ درصد معتادان بعد از ترک مجددا به اعتیاد روی نمی‌آورند، پیشنهاد کرد به مانند برخی از کشورها برای مقابله با مواد مخدر وزیر منصوب شود.

رسول خضری

به گزارش مهر، رسول خضری نماينده سردشت و پيرانشهر، با بیان اینکه درمان و بازگشت معتادان به جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حل مشکلات اجتماعی معتادان نیاز به سال ها تلاش و کار دارد.

خصري با بیان اینکه دو نوع اعتیاد داریم، افزود: یک نوع اعتیاد فیزیکی داریم که ۲۴ ساعته می‌توان بدن را از سموم پاک کرد و دیگری اعتیاد روانی است که درمان آن بین یک تا دو سال زمان می‌برد و به طور قطع برای پیشگیری از بازگشت به اعتیاد باید اشتغال و حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از معتادان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد و حل مشکلات معتادان نیاز به تشکیل وزارت خانه‌ای عریض و طویل دارد و به هیچ وجه در توان وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور نیست، تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌ها در این رابطه به صورت هماهنگ عمل کنند.

این نماینده، با بیان اینکه فضای لازم برای نگهداری از معتادان متجاهر وجود ندارد، تصریح کرد: تهران ۱۰ هزار معتاد متجاهر دارد که ۱۰ درصد از آنان را زنان تشکیل می‌دهند اما متاسفانه همچنان فضای مناسب برای نگهداری از آنها وجود ندارد؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی در مورد جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر شرح وظایفی دارد که باید به آن عمل کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، میزان موفقیت درمان اعتیاد در دنیا را کمتر از ۷ درصد دانست و گفت: بیش از ۹۳ درصد افراد بعد از ترک به سمت مصرف مواد مخدر بازمی گردند این در حالی است که در این کشورها شغل، بحث‌های روانشناسی، حمایت‌های فرهنگ و اجتماعی از معتادان در دستور کار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به دلیل نبود متولی مشخص در کشور آمار اعتیاد و معتادان متجاهر روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: ۲۵ کشور در دنیا درگیر مواد مخدر است که دو کشور وزیر مبارزه با مواد مخدر دارند چرا ایران که از نظر مصرف مواد مخدر مقام اول در دنیا را دارد نباید وزیر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد در این رابطه نیاز است وزیر مبارزه با مواد مخدر تعیین شود.

کد خبر 402813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha