مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

آخرین اقدام محمدعلی نجفی در قامت شهردار تهران یکی از تأثیرگذارترین یادگارهای او در دوره ۷‌ ماه و ۲۱ روزه نشستن بر صندلی ریاست شهرداری تهران بود.

شهردار پیشین تهران پس از قبول استعفای دومش توسط اعضای شورای شهر تهران، در مراسم رونمایی از سامانه جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران شرکت کرد. به گزارش همشهری، عنوان پروژه، مبلغ قرارداد و نام پیمانکار در سال‌های گذشته همواره دور از نگاه شهروندان قرار داشته اما با آغاز به‌کار سامانه شفافیت در شهرداری تهران، ساکنان پایتخت می‌توانند فقط با یک کلیک در جریان این اطلاعات قرار بگیرند.

بسیاری از کارشناسان شهری می‌گویند این سامانه اقدامی مهم برای تحقق شعاری است که نجفی در زمان نشستن بر صندلی ریاست شهرداری تهران به زبان آورده بود؛ مبارزه با فساد. به عقیده آنان هرچند هنوز پروژه اتاق شیشه‌ای شهرداری تهران تکمیل نشده، اما همین که مدیریت جدید شهری قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را با جزئیات منتشر کرده است، باید الگویی برای تمامی نهادها و دستگاه‌ها باشد.

شهروندان تهران می‌توانند برای دسترسی و آگاهی از این قراردادها به سایت shafaf.tehran.ir مراجعه کنند و فقط با یک کلیک روی قراردادهای کلان‌شهرداری که از شهریور سال ۱۳۹۶ انجام شده، از جزئیاتش آگاه شوند. در این سایت جزئیات ۳۰۸‌قرارداد در ۵ بخش موضوع قرارداد، نام پیمانکار، نام کارفرما، مبلغ نهایی قرارداد و جزئیات بیشتر منتشر شده است. البته این قراردادها بیشتر مربوط به پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران است که مبلغ این قراردادها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 402799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha