همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که برای سال ۹۷ حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها پیش‌بینی شده است، گفت:

تبعات پدیده ریزگردها تولید و اشتغال خوزستان را تحت تأثیر قرار داده است

آثار و تبعات پدیده ریزگردها باعث مهاجرت و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و اشتغال خوزستان شده و همه بخش‌ها را درگیر کرده است و در این زمینه برای حل مشکلات باید همه به میدان بیایند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: حدود دو سه ماه پیش بود که دکتر کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و پس از آن دکتر شریعتی، استاندار خوزستان در تماسی به من اعلام کردند که فردی هست که به صورت رایگان حدود ۱۰۰ هزار اصله نهال نخل را در اختیار استان خوزستان قرار داده است تا در هر منطقه‌ای که مد نظر است، این نهال‌ها کشت شود.

وی افزود: استاندار خوزستان بسیار پیگیر این مساله بودند تا این اتفاق در استان رخ دهد و در اسفند ماه بود که ۸۵ هزار اصله از این نهال‌ها به خوزستان تحویل داده شد و قرار است ۱۵ هزار اصله نهال دیگر نیز تا پایان آبان یا آذرماه امسال تحویل داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: ۳۵۰ هزار هکتار کانون رسی در استان خوزستان وجود دارد و تقریبا معادل همین میزان نیز کانون‌های فرسایشی با منشاء شن و ماسه داریم که باید در آن کانون‌ها فعالیت صورت بگیرد.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی برای مقابله با ریزگردها به خوزستان داده شد و برای سال ۹۷ نیز حدود ۱۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اگر در ارتباط با خشک شدن تالاب هورالعظیم صحبت می‌کردیم، همه فکر می‌کردند که مشکل خشک شدن این تالاب‌ها مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است. اکنون نیز برخی تصور می‌کنند که وقتی صحبت از کانون ریزگردها می‌شود، مشکل به سازمان حفاظت محیط زیست، مجموعه منابع طبیعی یا استانداری باز می‌گردد اما آثار و تبعات ریزگردها باعث مهاجرت و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و اشتغال استان خوزستان شده و همه بخش‌ها را درگیر کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که در بحث مقابله با ریزگردها همه باید به میدان بیایند، اظهار کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی مشکل همه ۷۰۰ هزار هکتار کانون ریزگردها در خوزستان و کانون‌های ریزگرد آینده را حل کند بلکه همه باید در این زمینه به میدان بیایند.

کد خبر 402746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha