یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حزب الله لبنان اخبار منتشر شده مبنی بر حمله اسرائیل به پایگاه نیروهای ایرانی در حومه جنوبی حلب و نیز جنوب سوریه را تکذیب کرد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد، آنچه برخی سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی و افراد شورشی سوری منتشر می‌کنند مبنی بر این‌که حمله‌ای اسرائیلی در حومه جنوبی حلب یا جنوب سوریه رخ داده، عاری از صحت است.

بخش رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله لبنان اخبار منتشر شده مبنی بر حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در دیر الزور و حومه آن را هم تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، عمار اسد، نماینده و نایب رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل در پارلمان سوریه در تماس با اسپوتنیک، وقوع هر گونه بمباران اسرائیلی در حلب را تکذیب کرد.

عمار اسد گفت: هیچ حمله‌ای رخ نداده و این اخبار دروغین و اقدامی تحریک‌آمیز از جانب گروه‌های تروریستی است.

سردبیر روزنامه تشرین سوریه نیز این اخبار را تکذیب کرد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد، انتشار این اخبار برای بالا بردن روحیه تروریست‌ها بعد از ناامیدی ناشی از شکست تجاوز سه‌گانه به سوریه صبح روز شنبه 25 فروردين است.

منابع میدانی گفتند، اتصال سیم‌های برق در جبل عزان در حومه حلب منجر به ایجاد نوری شدید شد که انتشار چنین شایعه‌هايی را به دنبال داشت.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری از صدای انفجار مهیبی در داخل منطقه حومه‌ای در جنوب حلب که تحت کنترل دولت سوریه است، خبر داده بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هنوز علت انفجار یا هدف آن را مشخص نکرده و صحت این‌که این حادثه ناشی از انفجار یا بمباران هوایی بوده، تایید نشده است.

منابع محلی مدعی شده بودند، شب گذشته انفجار مهیبی در پایگاه وابسته به نیروهای هم‌پیمان نظام سوریه که شامل نیروهای ایرانی بود، رخ داده است.

به ادعای منابع محلی، این انفجار در پایگاه جبل عزان در حومه جنوبی حلب رخ داده است.

هنوز علت انفجار نامشخص است.

جبل عزان از مهم‌ترین پایگاه‌هایی‌ست که نیروهای ایرانی و مبارزان شیعه که در کنار نظام اسد می‌جنگند، در آنجا مستقر هستند.

این در حالی‌ست که آمریکا صبح روز گذشته با مشارکت انگلیس و فرانسه مواضع نظامی ارتش سوریه را مورد هدف حمله‌هاي هوایی قرار داد.

کد خبر 402729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha