همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت داروهای بیماران خاص توجیه قانونی ندارد، گفت: این نوع داروها با قیمت ارز چند ماه پیش خریداری شده است.

بیماران خاص

به گزارش مهر، محمدنعیم امینی فرد، در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت داروهای بیماران خاص، اظهار داشت: دارو با ارز چند ماه گذشته خریداری شده است و نباید به قیمت دلار قیمت روز به فروش برسد.

وی افزود: حساسیت‌های لازم در این رابطه ایجاد شده و دیروز این موضوع در صحن علنی مطرح شد؛ دکتر لاریجانی تاکید داشت که افزایش نرخ ارز مبادله ای باید دیده شود و طی موافقت نامه‌های مشخصی پیش بینی شود زیرا پیش بینی‌ها بر اساس ارز مبادله ای ۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده اما در حال حاضر که دولت آن را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کند باید مابه التفاوت آن را وزارت بهداشت طی موافقت‌نامه‌هایی پیش‌بینی کند.

امینی فرد با بیان اینکه افزایش غیرمنطقی قیمت داروها بروز ناامنی روانی را به دنبال دارد، تصریح کرد: ثبت سفارش‌ها از گذشته انجام شده و انتظار می‌رود دولت و سازمان برنامه و بودجه به تذکرات مجلس توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت داروهای بیماران خاص توجیه قانونی ندارد، گفت: دارو با ارز مبادله ای مشخصی وارد شده و توجیهی ندارد که بر اساس وضعیت و شرایط فعلی قیمت داروها را افزایش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی به ویژه وزارت بهداشت، موظف هستند با هر گونه افزایش نرخ غیرواقعی دارو مقابله کنند.

کد خبر 402708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha