همشهری آنلاین: محمدحسین مهدویان برای چهارمین سال پیاپی و در سومین تجربه مشترک با سیدمحمود رضوی با فیلمی تازه در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند.

سیدمحمود رضوی

به گزارش همشهري آنلاين، تهيه‌كننده، كارگردان و ابراهيم اميني نويسنده فيلمنامه «لاتاري» همزمان با اكران اين فيلم صبح روز جمعه در آستانه عيد سعيد مبعث مهمان برنامه «خوشا شيراز» در شبكه استاني فارس بودند. در اين برنامه، رضوي در پاسخ به پرسش مجري درباره پروژه بعدي خود به كارگرداني مهدويان گفت: «امسال در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر با فيلمي تازه در خدمت دوستان خواهيم بود.»

تهيه‌كننده «لاتاري» كه پيش‌تر «ماجراي نيمروز» را هم با فيلمساز جوان بابلي كار كرده، با اشاره به علاقه خود و مهدويان به تاريخ معاصر ايران افزود: «فيلمي كه قرار است بسازيم و پژوهش‌هاي آن انجام شده، در مايه‌هاي ماجراي نيمروز و درباره مقطعي از تاريخ پرماجراي پس از انقلاب است.» رضوي البته درباره اينكه سراغ كدام مقطع از تاريخ معاصر خواهند رفت، توضيحي نداد تا همه چيز در بهمن‌ماه امسال در جشنواره رونمايي شود.

مهدويان سال 94 «ايستاده در غبار» را درباره زندگي سردار جاويدالاثر سپاه اسلام حاج احمد متوسليان ساخته بود؛ همان سالي كه رضوي با «سيانور» بهروز شعيبي در جشنواره حضور داشت. او در دومين تجربه كارگرداني سراغ ترورهاي سال 60 رفت و «ماجراي نيمروز» را به تهيه‌كنندگي رضوي ساخت؛ فيلمي كه سه سيمرغ بلورين بهترين فيلم، بهترين فيلم از نگاه ملي و برگزيده تماشاگران را برد اما در بخش‌هاي بازيگري، فيلمنامه و فني (جز طراحي صحنه و لباس) جدي گرفته نشد.

پروژه بعدي مهدويان «لاتاري» بود كه ابتدا با يك تهيه‌كننده ديگر درخواست پروانه ساخت كرده بود اما به دليل حساس بودن موضوع، پروژه به حاشيه رفت و جنجالي شد. با تغيير تهيه‌كننده و ورود رضوي، «لاتاري» خيلي زود كليد خورد و در نخستين نمايش در جشنواره سي و ششم بسيار مورد توجه قرار گرفت. هر چند داوران باز هم با آن نامهرباني كردند و چشم روي برخي جنبه‌هاي فني و البته بازي‌هاي درخشان فيلم بستند.

حالا و در فاصله كمتر از 10 ماه تا آغاز سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر و در شرايطي كه «لاتاري» در اكران عمومي با استقبال خوب مردم مواجه شده، سينمادوستان منتظر ديدن چهارمين فيلم مهدويان در مقام كارگردان به تهيه‌كنندگي رضوي هستند؛ پروژه‌اي كه به نظر مي‌رسد مثل ديگر فيلم‌هاي او جنجالي است و حال و هوايي شبيه «ماجراي نيمروز» خواهد داشت. «لاتاري» تا امروز حدود هشت ميليارد تومان فروخته و دومين فيلم اكران نوروز پس از «مصادره» 10 ميليارد توماني است.

کد خبر 402706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha