همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه سوریه امروز شنبه با محکوم کردن تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک خود، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی، اصول و اهداف منشور سازمان ملل دانست و اعلام کرد: تجاوز رژیم‌های زورگو ناشی از احساس شکست توطئه آنها علیه سوریه است.

 وزارت خارجه سوریه: حمله آمریکا ناشی از شکست توطئه آن علیه دمشق است

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع رسمی وزارت خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه شدیدا تجاوز سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به این کشور را که نقض آشکار قوانین بین المللی، اصول و اهداف منشور سازمان ملل است، محکوم می کند و آن را بیانگر کذب ادعای کشورهای متجاوز در حمایت از قوانین المللی می داند.

این مقام وزارت خارجه سوریه افزود: تجاوز رژیم های زورگو و سلطه غربی به سوریه ناشی از احساس شکست توطئه آنها علیه سوریه و در پاسخ به فروپاشی گروه های تروریستی در برابر پیشروی ارتش سوریه است وسرنوشتی جز شکست، ذلت و ننگ در انتظار متجاوزان نیست.

به گفته این مقام سوری، هدف از همزمانی حمله آمریکا به سوریه که با ورود تیم تحقیقاتی سازمان منع انتشار سلاح شیمیایی به سوریه برای انجام تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعا شده به دوما، به شکست کشاندن عملیات تیم مذکور واعمال فشار برای عدم افشای دروغ ها وترفندهای آنها است.

این مقام وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه از جامعه بین المللی می خواهد این تجاوز را که هیچ نتیجه ای جز تشنج بیشتر در جهان نخواهد داشت و تهدیدی برای صلح وامنیت بین المللی است، به شدت محکوم کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این تجاوز وحشیانه با روحیه بالای مردم سوریه که بلافاصله برای محکومیت حمله آمریکا به خیابان ها ریختند مواجه شد واین حمله به هیچ شکلی بر عزم واصرار مردم سوریه ونیروهای مسلح ارتش در تداوم شکست های پی در پی تروریسم ودفاع از حاکمیت سوریه ووحدت اراضی وبرقراری امنیت وثبات در سراسر سوریه تاثیر نخواهد گذاشت.

آمریکا بامداد امروز (شنبه) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.

سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.

صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.

کد خبر 402670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha