همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: در زمانی که انقلاب نوپا بود جنگ تحمیلی به راه انداختید و شکست خوردید، الان که انقلاب به پختگی و نبوغ خود رسیده هیچ کاری نمی‌توانید بکنید؛ گذشت آن زمانی که ایران را تهدید می‌کردید.

کیومرث حیدری

ایسنا نوشت: امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش خطبه این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: خوشحالم اعلام کنم که بنده در ارتشی مشغول هستم که اعتقاد دارد مطیع ولایت کل قوا است. روز ۲۹ فروردین که تولد ارتش انقلابی است را تبریک عرض می‌کنم . جان کلام همانی است که مقام معظم رهبری درباره ارتش گفته‌اند و من در پیروی از ایشان عرض می‌کنم؛ این عنوان ارتش انقلابی همانی است که در بیانات مقام معظم رهبری برای ارتش استفاده شده است. با ابتکار و بصیرت امام عزیز ما در ۲۹ فروردین ارتش ایران جان جدیدی گرفت. ارتش به عنایت امام(ره) پاسخ ولایت مدارانه داد و در ادامه در جنگ تحمیلی هشت ساله حضور پیدا کرد که با اهدا ۴۸ هزار شهید راهش را ادامه دادند. امروز در آسمان ارتش ۴۸ هزار ستاره نورانی وجود دارد که ما راه ولایتمداری را گم نکنیم.

وی با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان نظام در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آن روزها دشمنان انقلاب بازوی توانمند انقلاب را ارتش می دانستند؛ لذا نوک پیکان هجمه ناجوانمردانه‌شان را به این سمت گرفتند، اما با درایت امام(ره) ارتش ماند و با صلابت کار کرد. امروز هم همین است؛ دشمنان اقتدار ما را در همکاری ارتش وسپاه می بینند، اقتدار ما را تولیدات تسلیحاتی بومی می بینند؛ بنابر این نوک پیکار خود را به این سمت نشانه گرفتند. پاسخ بنده به آنان به عنوان سرباز کوچک ولایت شعاری است که ریشه در شعور ما دارد، «ارتشی و سپاهی، یک لشگر الهی».

وی تاکید کرد: پاسخ من به دشمنان این نظام مقدس این است که حماقت نکنید، شما در اوایل پیروزی انقلاب زمانی که انقلاب نوپا بود با تحمیل جنگ تحمیلی نتوانستید هیچ غلطی بکنید، امروز که انقلاب ما وحدت و اتحاد و بلوغ و پختگی خود را تجربه می کند هم نمی توانید هیچ کاری بکنید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: امروز به لطف خداوند و با رهبری های پیامبرگونه مقام معظم رهبری، ارتش ایران به یک بلوغ و نشاط رسیده که روز شمار نابودی نظام صهیونیستی را در تقویم های خود دارد. گذشت آن زمانی که تهدید می کردید ما را. ما امروز صاحب نیروهای مسلحی هستیم که چند ویژگی مثل ولایتمداری، قطع وابستگی به همه دنیا، بومی کردن آن‌چه که به آن نیاز داریم هستند. امروز کشور ما در مقابل زیاده خواهی قدرت های دنیا ایستاده‌است.

وی در ادامه از رفتار سیاسی مسئولین کشورهای منطقه مثل عربستان انتقاد کرد و در پایان کفت: امروز نظام و نیروهای مسلح ما از یک اقتدار بی‌نظیر بهره مند هستند. این اقتدار خلق شده همانند مثلثی است که در راس آن نقش رهبری، در قاعده دیگر نقش مردم و در قاعده بعدی نقش نیروهای مسلح قرار دارد. کمر همت ببندیم تا این عزت را حفظ کنیم.

کد خبر 402629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha