همشهری آنلاین: سرپرست شهردار تهران شب گذشته ۲۳ فروردین ماه در بازدید شبانه و سرزده از سطح شهر تهران از برخی پروژه‌ها بازدید کرد و با مشکلات و مسائل شهر تهران در شب آشنا شد.

ایسنا نوشت: حسینی مکارم شب گذشته ابتدا به ساختمان معاونت حمل و نقل شهرداری تهران رفت و در زمان حضورش از طریق مانیتورهای معاونت در جریان روند اطفای حریق و امدادرسانی دو حادثه آتش سوزی و تصادف قرار گرفت.

شهردار تهران سپس با حضور در خیابان 30 تیر از اغذیه فروشی‌های شبانه این خیابان بازدید کرد و با مسئولین غرفه‌ها و همچنین مردم در خصوص کیفیت و قیمت مواد غذایی عرضه شده در این خیابان به گفت‌وگو پرداخت.

در جریان بازدید شبانه سرپرست شهرداری تهران از خیابان 30 تیر عده‌ای از جوانان در خصوص استعفای شهردار تهران از حسینی مکارم سوال پرسیدند و خواستند که حقیقت استعفای شهردار تهران را از زبان مکارم بشنوند که در پاسخ مکارم گفت: آقای نجفی مریض بودند و بی تردید کار شهرداری تهران بسیار سنگین است لذا ایشان برای طی دوران درمان از این سمت استعفا دادند.

شهردار تهران سپس به ترمینال جنوب رفت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ترمینال با متصدیان تعاونی‌های مسافربری و همچنین مسافرین حاضر در سالن‌های ترمینال به گفت‌وگو نشست.

وی پس از شنیدن مشکلات توسط مسافرین پیشنهاد داد طرحی شبیه به همراه‌سراهای بیمارستان‌ها در ترمینال‌ جنوب اجرایی شود تا مسافرانی که در ترمینال‌ها باید تا صبح منتظر حرکت اتوبوس‌شان بمانند و جایی هم برای استراحت ندارند در محل‌هایی که توسط شهرداری تهران فراهم می‌شود بتوانند استراحت کنند.

سرپرست شهردار تهران در جریان بازدید از بخش‌های مختلف ترمینال جنوب با سرباز وظیفه نیروی انتظامی که در ترمینال جنوب مشغول به خدمت بود به گفت‌وگو پرداخت و علاوه بر پرسش در خصوص مشکلات موجود در این ترمینال از مدرک تحصیلی، سن و میزان خدمت این سرباز پرسش‌هایی را مطرح کرد.

بیشترین مشکل ایجاد شده در ترمینال جنوب مربوط به کنسل شدن بلیت‌ها توسط مسافرین است که در مقابل شرکت‌های تعاونی مسافربری نیز 50 درصد از مبلغ بلیت را کسر می‌کنند که موجب می‌شود بعضا درگیری‌هایی در فضای ترمینال ایجاد شود.

سرپرست شهردار تهران در خصوص انتقال محل ترمینال جنوب از مسئولین شرکت‌های تعاونی پرسشی را مطرح کرد که در مقابل این پاسخ را شنید که اگر خیابان‌های اطراف ترمینال تعریف و دسترسی آنها به بزرگراه‌ها تسهیل شود قطعا از جابجایی بهتر است چرا که در صورت جابجایی دسترسی مردم به ترمینال با مشکلاتی مواجه می‌شود. در حال حاضر این ترمینال تقریبا در مرکز شهر قرار دارد و مردم دسترسی آسان‌تری به این ترمینال دارند.

حسینی مکارم در مسیر رسیدن به گرمخانه خاوران و بازدید از این گرمخانه از میدان شوش عبور کرد . وی با حضور در گرمخانه خاوران به گفت‌وگو با مسئول این گرمخانه و پزشک معالج حاضر در آن نشست و مشکلات موجود را از زبان مددجویان شنید. بیشترین مشکل موجود در میان افراد بی خانمان نداشتن مدارک هویتی است که موجب شده وضعیت معیشتی آنها هر روز نسبت به گذشته بدتر شود. چرا که به دلیل نداشتن مدارک هویتی نمی‌توانند در جایی مشغول به کار شوند. در شب‌های زمستان تعداد مددجویانی که در گرمخانه خواهران برای سپری کردن شب می‌آیند به بیش از 1000 نفر می‌رسد و در تابستان‌ها نیز بین 400 تا 500 نفر به این محل مراجعه می‌کنند.

حسینی مکارم از این مسئول گرمخانه در خصوص کیفیت و همچنین هزینه‌های غذا و سایر خدماتی که در این محل به مددجویان ارائه می‌شود پرسش‌هایی را مطرح کرد و به تبع آن دستوراتی را در خصوص ارتقاء کیفیت غذا در گرمخانه خاوران به پیمانکار این گرمخانه اعلام کرد.

نهایتا شهردار تهران از تونل آرش و اسفندیار به عنوان آخرین مقصد بازدید شبانه خود دیدن کرد و برای تسریع افتتاح این پروژه دستورات لازم را داد.

مکارم پس از پایان این بازدید در تشریح آنچه که از سطح شهر تهران در این بازدید مشاهده کرده در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائلی که در مورد شهر تهران حائز اهمیت است موضوع آسیب‌های اجتماعی است که در حوزه اعتیاد، طلاق و فقر موضوع بسیار جدی‌تر و پراهمیت‌تر است.

وی افزود: از آنجایی که مقام معظم رهبری نیز موضوع آسیب‌های اجتماعی را به صورت ویژه مورد تاکید قرار داده‌اند و در این زمینه دغدغه دارند طبیعتا شهرداری تهران نیز در راستای تحقق منویات معظم له باید گام‌های موثری را بردارد. در بازدید امشب از کانون‌هایی که افراد کارتن خواب یا مددجویان در آن حضور دارند که با عنوان گرمخانه از آنها یاد می‌شود حضور پیدا کردیم تا از نحوه پذیرش، نگهداری، مسائل بهداشتی و درمانی و تغذیه این محل از نزدیک بازدیدی داشته باشیم. در مجموع به طور نسبی در همه زمینه‌های ارائه خدمات شاهد کیفیت نسبتا مطلوبی بودیم و در این محل‌ها به گفته خود مددجویان امکانات خوبی ارائه می‌شود. البته کمبودهایی نیز وجود داشت که برای رفع این کمبودها به مسئولین گرمخانه‌ها کمک خواهد شد تا بتوانند این مشکلات را رفع کنند.

سرپرست شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازدیدش از ترمینال جنوب اشاره کرد و افزود: بازدید از ترمینال جنوب به این منظور بود که بررسی کنیم اگر در آینده بخواهیم نسبت به انتقال مکان ترمینال تصمیم بگیریم باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم. لذا با مسئولین تعاونی‌ها و مسافرین حاضر در ترمینال جنوب به گفت‌وگو پرداختم و مشکلات و معضلات موجود را از زبان آنها شنیدم. در جریان این بازدید دو مشکل احصا شد. یکی آنکه مسافرین بعضا با مشکلات مالی برای سفر مواجه هستند و در صورت استرداد بلیت 50 درصد از مبلغ آن به عنوان جریمه کسر می‌شود. به این ترتیب این مسافرین برای بازگشت به مقصد با مشکل مواجه می‌شوند. چرا که اکثر آنها از طبقات متوسط و پایین جامعه هستند. لذا برای رسیدگی به این موضوع قطعا در هفته آینده جلسه‌ای مشترک با دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد و امیدواریم در این جلسه بتوانیم مشکلات این افراد را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در ترمینال وجود داشت مسافرینی بودند که باید تا صبح برای حرکت اتوبوس خود منتظر باشند و شب جایی برای استراحت ندارند و به اجبار در ترمینال می‌مانند. ظرف هفته آینده تلاش خواهیم کرد پس از مطالعه و بررسی بتوانیم با استفاده از امکانات شهرداری برای اینگونه افراد محلی را تامین کنیم که بتوانند تا صبح استراحت کنند و بخشی از مشکلات آنها حل و فصل شود.

حسینی مکارم در انتها به بازدید خود از تونل دو طبقه آرش و اسفندیار اشاره کرد و افزود: با افتتاح این تونل یکی از گره‌های ترافیکی در محدوده خیابان آفریقا و اطراف آن حل و فصل خواهد شد. در حال حاضر پیشرفت مناسبی در پروژه ایجاد شده و امیدواریم تا 10 اردیبهشت ماه تونل فوقانی به بهره برداری برسد و در جهت تسریع بهره برداری از این پروژه نیز دستورات لازم به تمام دستگاه‌های مرتبط در شهرداری تهران داده شده است. همچنین امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه نیز تونل پایینی به افتتاح برسد تا مردم بتوانند از خدمات این پروژه بهره‌مند شوند.

کد خبر 402622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha