پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌های بخش مسابقه هفتادویکمین جشنواره سینمایی کن که فیلم‌های کارگردان‌های سرشناسی مانند ژان‌لوک‌گدار، اسپایک لی و اصغر فرهادی در میان آنها هستند، روز پنجشنبه ۱۳ آوریل (۲۳ فروردین) اعلام شدند.

Cannes ۲۰۱۸

به نوشته ونیتی فر فیلم‌های «کتاب تصویر» ژان-لوک گدار، «بلکککلنزمن» (BlacKkKlansman) اسپایک لی و «همه می‌دانند» اصغر فرهادی که فیلم افتتاحیه هم هست، ازجمله ۱۸ فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره کن ۲۰۱۸ هستند.

در بخش خارج مسابقه کن امسال فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» به کارگردانی ران هاوارد به نمایش درخواهد آمد که  بر دوران جوانی هان سولو، شخصیت مشهور فیلم‌های جنگ ستارگان و همراه همیشگی‌اش چوباکا متمرکز است. در بخش نمایش‌های ویژه هم فیلم بلند مستند کارگردان برجسته آلمانی ویم وندرس درباره زندگی پاپ فرانسیس به نمایش درمی‌آید.

بالاخره اینکه هنوز معلوم نیست که آخرین فیلم لارس فون تریر کارگردان جنجال‌برانگیز دانمارکی در جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد یا نه. تری فرمو، مدیر جشنواره کن در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این مورد پاسخی مبهم داد:‌ «چند روز دیگر معلوم خواهد شد.»

تریر در سال ۲۰۱۱ پس‌ازاینکه به خبرنگاران در کن گفت که با آدولف هیتلر همدلی می‌کند و به شوخی گفت خودش هم نازی است، از شرکت در جشنواره ممنوع شد.

فیلم جدید تریر با نام «خانه‌ای که جک ساخت»، تریلری است که مت دیلن در آن نقش قاتلی زنجیره‌ای در دهه هفتاد را بازی می‌کند.

کد خبر 402610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha