پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
۰ نفر

خرید خودروی پراید برای مرد جوان گران تمام شد و دزدان با تهدید اسلحه ١٣٥ سکه طلا و ٢٠ میلیون تومان پول نقد وی را به سرقت بردند.

نقشه

به گزارش همشهری، این مرد اردیبهشت سال گذشته به اداره آگاهی تهران رفت و مدعی شد که در دام ٣‌سارق مسلح و شیاد گرفتارشده است. وی در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل تصمیم گرفتم خودروی پرایدی بخرم. برای همین به سراغ سایت خرید و فروش کالا رفتم و با دیدن آگهی فروش خودرو با شماره‌ای که در آن نوشته شده بود، تماس گرفتم. پس از قرار با فروشنده و بازدید خودرو، ٣ میلیون تومان به‌حساب وی کارت به کارت کردم. پس از آن خودرو را به یک پارکینگ عمومی در مرکز تهران بردیم و قرار شد چندروز دیگر و پس از پرداخت مابقی پول، سند را به نام بزنیم و خودرو را تحویل بگیرم. اما از آن روز به بعد هرچه با فروشنده تماس می‌گرفتم و می‌گفتم پول آماده است، امروز و فردا می‌کرد تا اینکه وقتی به پارکینگ عمومی رفتم، متوجه شدم فروشنده با جعل کارت پارکینگ، خودرو را از پارکینگ بیرون برده است. درحالی‌که شوکه شده بودم با فروشنده تماس گرفتم و گفت 2روز بعد خودرو را تحویلم می‌دهد. وی ادامه داد: او 2روز بعد با من تماس گرفت و برای تحویل خودرو با هم قرار گذاشتیم. آن روز من ١٣٥ سکه تمام بهارآزادی و ٢٠ میلیون پول نقد داشتم و دلیلش این بود که سرگرم اثاث‌کشی بودم و قصد داشتم آنها را به صندوق امانات بانک بسپرم. آن روز سوار خودروی پژوی فروشنده شدم تا با هم به دفترخانه برویم. در بین راه 2نفر از دوستان مرد فروشنده سوار ماشین شدند و با تهدید اسلحه کلت کمری همه اموالم را سرقت کردند. آنها حتی مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی هوا تاریک شد، کنار خیابانی خلوت رهایم کردند.

  • پایان فرار ١١ ماهه

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان مسلح شروع کردند تا اینکه پس از ١٠‌ماه اقدامات اطلاعاتی موفق شدند 2نفر از متهمان را در شهرستان شیروان استان خراسان شمالی شناسایی کنند و آنها را به دام اندازند.
متهمان در بازجویی‌ها اقرار کردند که با تهیه اسلحه و با همدستی یکی از دوستانشان، دست به سرقت سکه‌های کارمند دانشگاه زده‌اند.

متهمان در ادامه تحقیقات به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان به بهانه فروش خودرو در سایت خرید و فروش کالا اعتراف کردند و در ادامه نفر سوم این باند نیز دستگیر شد. هم‌اکنون تحقیقات از اعضای این گروه برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

کد خبر 402609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha