پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئال مادرید در دیدار برگشت رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیک قهرمانان اروپا موفق شد با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل میهمان خود یوونتوس، مجوز حضور در نیمه نهایی را دریافت کند.

بوفون

کهکشانی‌ها که در بازی رفت ۳ بر ۰ بانوی پیر را در خانه‌اش در هم کوبیده بودند هرگز تصور نمی‌کردند برای از پیش رو برداشتن راه راه پوشان ایتالیایی در سانتیاگو برنابئو تا این حد به دردسر بیافتند.

یووه که از کامبک فوق العاده آ. اس. رم، دیگر نماینده ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بارسلون انگیزه ای مضاعف گرفته بود از ابتدای مسابقه نشان داد برای کسب نتیجه به میدان آمده است.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری دو دقیقه پس از شروع مسابقه به گل رسیدند تا فوتبال‌دوستان ایتالیایی برای کسب نتیجه‌ای رویایی بیش از پیش امیدوار شوند. این گل با ضربه سر تماشایی ماریو مانژوکیچ و از روی ارسال خدیرا بدست آمد.

راه راه پوشان تورین در اواخر نیمه نخست بار دیگر با به دست گرفتن کنترل توپ و میدان عرصه را بر تیم میزبان تنگ کردند و به گل دوم دست یافتند. این گل در دقیقه ۳۷ و بازهم با ضربه سر عالی ماریو مانژوکیچ، مهاجم کروات یوونتوس بدست آمد.

یووه که برای به تساوی کشاندن نتیجه و جبران شکست دیدار رفت تنها به یک گل نیاز داشت در نیمه دوم برای آنکه بازهم دروازه اش باز نشود کمی محتاطانه به بازی ادامه داد و سعی کرد با مهار حملات تیم میزان در فرصتی مناسب زهر خود را بریزد.

بوفون و یارانش بالاخره در دقیقه ۶۰ برخلاف جریان بازی توانستند با یک بغل پای ساده از درون محوطه جریمه رئال بلز ماتوئیدی؛ هافبک فرانسوی خود به گل برسند تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

یوونتوس از این پس به دفاع روی آورد و سعی کرد با تجمع فشرده پشت محوطه جریمه دقایق باقی مانده تا پایان وقت قانونی مسابقه را به اداره جریان بازی اختصاص دهد و چشم امیدی به وقت های اضافه و شاید هم هنرنمایی بوفون در ضربات پنالتی داشته باشد.

این امید اما تنها یک دقیقه مانده تا پایان وقت های تلف شده به یاس منجر شد. داور مسابقه در ثانیه های پایانی، خطای بن عطیه بر روی لوکاس واسکز را که مقابل دروازه یووه در آستانه زدن ضربه نهایی بود پنالتی اعلام کرد تا آه از نهاد فوتبالدوستان ایتالیایی و علاقمندان یووه در سراسر جهان بلند شود.

کابوس یووه با اخراج بوفون تکمیل شد

بوفون در اعتراض به این تصمیم داور کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد و ضربه حساس پنالتی را کریس رونالدو به زیر طاق دروازه تیم میهمان کوبید تا رویای صعود ناباورانه دیگر تیم ایتالیایی از این مرحله به کلی به فراموشی سپرده شود.

جیان لوئیجی بوفون، دروازه بان اسطوره‌ای و محبوب یووه در یکصد و هفدهمین مسابقه اروپایی نخستین کارت قرمز خود را دریافت کرد و در مقابل چشمان زین الدین زیدانی با لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کرد که در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ پس از دریافت کارت قرمز مقابل تیم ملی ایتالیا با دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کرده بود.

از سوی دیگر شاگردان زیدان با پیروزی در این مسابقه هشتمین صعود متوالی به مرحله نیمه هایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردند که این در نوع خود یک رکورد تاریخی به حساب می آید.

در دیگر دیدار دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی، بایرن مونیخ آلمان در خانه مقابل سویا به تساوی بدون گل رسید اما با احتساب کسب پیروزی ۲ بر ۱ در دیدار رفت به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی راه یافت.

بدین ترتیب چهار تیم رئال مادرید، بایرن مونیخ، لیورپول و آ. اس رم از چهار کشور مختلف اروپایی در مرحله نیمه نهایی حضور خواهند داشت.

کد خبر 402583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha