همشهری آنلاین: در فاصله یک بازی تا پایان فصل عادی لیگ ملی بسکتبال آمریکا و در روزی که گلدن استیت وریرز بدترین شکست خود را در دوران زمامداری استیو کر متحمل شد، ستاره بی‌چون و چرای NBA درخشش یک بازیکن ۳۲ ساله روکی یا سال‌اولی در نخستین بازی برای لس‌آنجلس لیکرز بود.

آندره اینگرام

به گزارش همشهري آنلاين، در روزي كه برندان اينگرام، ستاره جوان ليكرز به دليل آسيب‌ديدگي در زمين حضور نداشت، چشم تماشاگران حاضر در استپلس سنتر به يك اينگرام ديگر روشن شد كه پس از 10 سال بازي در جي‌ليگ آمريكا و در 32 سالگي براي نخستين‌بار در NBA به ميدان رفت و چشم‌ها را خيره كرد. آندره اينگرام كه نسبتي با برندان 20 ساله ندارد، يك روز پيش براي فقط دو بازي آخر فصل عادي با ليكرز قرارداد بسته بود و اواخر كوارتر اول مقابل هيوستن راكتس، صدرنشين كنفرانس غرب وارد ميدان شد.

در شهري كه بهترين و باورناپذيرترين داستان‌ها براي فيلم‌هاي سينمايي نوشته مي‌شود، داستان ستاره ناشناس به اندازه همان داستان‌ها جذاب، شنيدني و تماشايي است. اينگرام در همان دقايق كوتاه كوارتر اول 11 امتياز گرفت كه پرتاب اول آن يك سه‌امتيازي بود. او كه ركورددار سه‌امتيازي در تاريخ جي‌ليگ با 713 پرتاب در 384 بازي در مدت 10 سال است، تا پايان بازي هشت امتياز ديگر گرفت (در مجموع چهار پرتاب سه امتيازي و هفت اقدام موفق از هشت اقدام) تا با 19 امتياز ركوردي منحصر به فرد خلق كند.

كريس پال، ستاره هيوستن راكتس كه او هم مانند اينگرام 32 ساله است، برخوردي بسيار گرم با همتاي ليكرزي خود داشت و پس از بازي هم لب به تحسين بازيكني گشود كه تدوام 10 ساله‌اش در ليگ پايين‌تر به ورودي درخشان به NBA انجاميد. وقتي آندره با يك سه امتيازي موفق حساب كار را در فاصله كمتر از دو دقيقه به پايان بازي 99 به 102 به نفع هيوستن كرد، صداي MVP حاضران در استپلس سنتر گوش‌ها را كر كرده بود. آنها معتقد بودند ستاره 32 ساله و سال‌اولي‌شان بايد با همين بازي ارزشمندترين بازيكن فصل عادي شود.

هر چند ليكرز بازي را با حساب 105 به 99 به هيوستن راكتس واگذار كرد تا جيمز هاردن ملقب به آقاي ريش يك گام ديگر به كسب عنوان MVP نزديك شود اما آنچه در زمين بازي اتفاق افتاد، بي‌ترديد تا سال‌ها ياد هواداران ليكرز و دوستداران بسكتبال مي‌ماند. باشگاهي كه تربيت‌كننده فوق‌ستاره‌هايي چون مجيك جانسن، جري وست و همين اواخر كوبي برايانت بوده، حالا به بازيكني مي‌بالد كه در 32 سالگي به اندازه يك ستاره درخشيده و فصل مصيبت‌بار لس‌آنجلسي‌ها را به شكلي شيرين به پايان مي‌رساند.

براي بازيكني كه پس از 30 سالگي وارد NBA شده و نخستين بازي حرفه‌اي خود را تجربه كرده، كسب 19 امتياز در بازي اول از سال 1964 به بعد سابقه نداشته است. ضمن اينكه در 50 فصل گذشته فقط دني فين در 1953 در بازي اول 28 امتياز (پس از تعطيلي مربوط به هفته آل‌استارز) كسب كرده بود و اينگرام از اين نظر پس از او در رده دوم ايستاد. در تاريخ ليكرز نيك ون اكسل 23 امتياز در 1993، مجيك جانسن 26 امتياز در 1979 و وست 20 امتياز در 1960 به دست آورده بودند كه بيش از 19 امتياز اينگرام است.

آندره اينگرام كه خانواده‌اش را هم همراه خود براي ديدن نخستين بازي به ورزشگاه اختصاصي لس‌آنجلس ليكرز آورده بود، براي روياي تبديل شدن به يك بازيكن حرفه‌اي شاغل در NBA حتي تا استراليا هم رفت اما فقط به اندازه يك هفته و دو بازي در سرزمين كانگوروها دوام آورد و خيلي زود به خانه بازگشت. او كه دانش‌آموخته رياضي در مقطع ارشد است، براي تامين هزينه‌هاي زندگي و ورود به ليگ ملي بسكتبال تدريس رياضي را ترك نكرد و حالا فرصت دارد در آخرين بازي فصل عادي در زمين اختصاصي ليكرز مقابل تيم همشهري يعني كليپرز بدرخشد. اين بازي صبح پنجشنبه برگزار مي‌شود.

يكي از بازي‌هاي مهم بامداد چهارشنبه هم ديدار گلدن استيت وريرز با يوتا جز بود كه با نتيجه شگفت‌انگيز 119 به 79 به نفع يوتا پايان يافت. 40 امتياز اختلاف بدترين شكست مدافع عنوان قهرماني از زمان نشستن استيو كر روي صندلي مربيگري آن است. گلدن استيت فصل را در رده دوم كنفرانس غرب به پايان رساند و البته با انبوه مشكلات از جمله آسيب‌ديدگي ستاره‌هايش دست به گريبان بود. به نظر مي‌رسد استفن كري هم دور اول رقابت‌هاي حذفي را از دست داده باشد.

کد خبر 402553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha