چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین سال‌های ۹۶-۹۰ در حالی که تعداد طلاق در کشور ۲۲ درصد افزایش یافته، تعداد ازدواج در کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ازدواج طلاق

به دنبال انتشار خبری با عنوان «رکورد طلاق در ایران شکست» روزبه کردونی مشاور وزیر رفاه در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آنکه ثبت ۱۷۴۵۹۷ طلاق در سال ۹۶ نسبت به ۱۸۱۰۴۹ طلاق در سال ۹۵، کاهش ۳. ۶ درصدی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: مطالعات کمیته رصد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفته است نشان می‌دهد، برای اولین بار در دو دهه گذشته رشد فزاینده و مستمر تعداد طلاق در کشور متوقف شده است.

کردونی در ادامه گفت: میانگین رشد نسبت طلاق به ازدواج در ده سال گذشته حدود ۹ درصد بوده است، که این میزان در سال ۹۶ از این میانگین بالا‌تراست، اما نمی‌توان ادعا کرد، رشد نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۶ در تاریخ ثبت احوال ایران بی‌سابقه بوده است چرا که در سال‌های ۹۳و ۸۸ نیز میزان رشد نسبت طلاق به ازدواج از میانگین کشور بالا‌تر بوده است. برای نمونه در سال ۸۸ رشد ۱۲. ۷ درصدی میزان رشد نسبت طلاق به ازدواج تجربه شده است.

روزبه کردونی عنوان کرد یکی از دلایل افزایش نسبت طلاق به ازدواج، کاهش ازدواج است.

وی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین سال‌های ۹۶-۹۰ در حالی که تعداد طلاق در کشور ۲۲ درصد افزایش یافته، تعداد ازدواج در کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 402546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha