همشهری آنلاین: دستیار و مشاورعالی نظامی فرمانده معظم کل قوا در حمایت از تولید کالای ایرانی لازم است از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت شود؛ یعنی باید کالاهایی ساخته شود تا با کالای مشابه خارجی از نظر کیفیت و قیمت قابل مقایسه باشد.

صفوی

سرلشکر پاسدار سیدرحیم صفوی روزسه شنبه در حاشیه مراسم نوزدهمین سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بایستی قدر شهدا را بدانیم؛ شهدا در اندیشه، تفکر، اخلاق و رفتار چگونه بودند و عملکرد آنها در دفاع مقدس مانند شهید صیاد چگونه بوده است.

وی افزود: شهیدصیاد شیرازی در اندیشه و عمل، انسانی بود که به قرآن، اسلام، سنت رسول‌ الله (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) اعتقاد داشت و آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار می‌داد، همچنین ایشان در اخلاق و رفتار، انسانی مردم ‌دار بود.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در ادامه گفت: نیروهای مسلح به عنوان جمعیت بزرگی در کشورهستند به همین خاطر دستورالعملی صادر شده تا هیچ کالای خارجی خریداری نشود و در صورت خرید بودجه آن پرداخت نمی‌شود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نقش سازمان استاندارد حائز اهمیت است؛ ادامه داد: به عنوان مثال اگر این سازمان فعال باشد، استانداردی مشخص می‌کرد تا خودروی داخلی و خارجی در یک کیفیت باشد.

دستیار و مشاورعالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، افزود: به نیروهای مسلح بخشنامه شده است که فقط محصولات داخلی خریداری شود؛ نیروهای مسلح، کارمندان دولت و خانواده‌های آن‌ها اگر کالای ایرانی مصرف کنند، نقطه تحولی در حمایت از کالای ایرانی به وجود می‌آید.

به گزارش ایرنا، شهید صیاد شیرازی، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی دفاع و یکی از فرمانده هان جنگ دوران دفاع مقدس بود.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت چند سال در بخش های مختلف ارتش به ویژه درغرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و در سازماندهی و فعالیت نیروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.

امیرسپهبد علی صیاد شیرازی 21 فروردین سال 1378 در تهران مقابل منزل خود به دست منافقان کور دل به شهادت رسید.

کد خبر 402466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha