همشهری آنلاین: جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتعال با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی را از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری کشور دانست گفت؛ سرعت فعلی پرداخت تسهیلات طرح اشتغال‌زایی به روستائیان قابل قبول نیست و نیز باید مراقب رانت‌جویان بود.

جهانگیری

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌عالی اشتغال، با بیان اينكه ایجاد فرصت‌های شغلی را از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری کشور است، گفت: تثبیت شغل یکی از برنامه‌های جدی دولت است و بايد ضمن اشتغال زایی از مشاغل موجود نيز صيانت كرد.

وی با بیان اینکه سرعت و دقت در پرداخت تسهیلات طرح اشتغال‌زایی روستایی ضرورت دارد، گفت: روند اجرای این طرح باید با سرعت بیشتری انجام شود و همه مکلف هستیم تا گره‌ها را از زندگی مردم باز کنیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که دقت کار نباید فدای سرعت شود و این تسهیلات در اختیار عده‌ای رانت جو قرار گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه سرعت فعلی در پرداخت این تسهیلات قابل قبول نیست از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص برگزار و موانع موجود را برطرف کنند.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه گزارشی از تعداد واحدهای تولیدی فعال در کشور ارائه کرد و گفت: برخی از این واحدها با شرایط نامطلوب مواجه بودند که تعداد آنها مشخص شد و تلاش شد تا مشکلات بسیاری از این واحدها برطرف شود و برخی نیز با مشکل منابع مالی و تأمین سرمایه در گردش روبرو هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت 50 درصد مشغول فعالیت هستند، افزود: در 12 ماه سال گذشته 5831 پروانه بهره‌برداری جدید صادر شده که منجر به ایجاد 102 هزار و 994 فرصت شغلی شده است.

وزیر صنعت افزود: رشد 7 درصدی مصرف برق صنعتی نشان دهنده این است که رونق به بخش صنعت کشور بازگشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست گزارشی از عملکرد بخش کشاورزی در حوزه اشتغال ارائه کرد و به تشریح پیشنهاداتی برای تسریع در اجرایی شدن برنامه ای اشتغال این وزارتخانه پرداخت.

در این جلسه که وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، رییس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و رییس سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، دبیر شورای عالی اشتغال ضمن تشریح تحولات بازار کار در سال 96 گزارشی از وضعیت اشتغال کشور و وضعیت برنامه و بودجه اشتغال برای سال 97 ارائه کرد.

وی همچنین با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در بخش بیکاران حدود 41 درصد افراد تحصیلکرده هستند، گفت: آمارها همچنین بیانگر این هستند که تعداد زیادی از شاغلین فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند از این رو برنامه‌های اشتغال زایی بیشتر متمرکز بر فارغ‌التحصیلان بیکار است.

دبیر شورای عالی اشتغال همچنین از تدوین سه برنامه برای صیانت از اشتغال موجود در کشور خبر داد و گفت: برای تثبیت شغل و جلوگیری از ریزش نیروهای شاغل سه برنامه پیشنهاد شده که پس از تأیید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 402438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha