خبر > صنعت بازی‌های رایانه‌ای صنعتی بسیار بزرگ و جهانی است و امسال دومین همایش بازی رایانه‌ای تهران (۲۰۱۸ TGC.Tehran Game Convention) در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

اين همايش را بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي با همكاري «گيم كانكشن» (Game Connection) فرانسه برپا مي‌كند. قرار است در اين همايش بازي‌سازان از سراسر جهان حضور پيدا ‌كنند.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي، اين همايش پل تجاري صنعت بازي‌ها‌ي رايانه‌اي ايران و ديگر كشورها خواهد بود. در دومين همايش «تي‌جي‌سي» (TGC)، توسعه‌دهندگان بازي‌هاي رايانه‌اي و ويديويي، ناشران بازي‌ها، سرويس‌دهندگان و سرمايه‌گذاران حضور دارند.

جالب است بدانيد در اين همايش كارشناسان از 14كشور دنيا به ايراد سخنراني خواهند پرداخت. 2300شركت‌كننده در بخش‌هاي گوناگون همايش و نمايشگاه در 120غرفه حضور پيدا خواهند كرد.

ايران با داشتن جمعيت جوان و بزرگ‌ترين جمعيت كاربر اينترنت در منطقه، هم‌اكنون 23ميليون بازيكن دارد كه به‌طور ميانگين روزانه 79دقيقه بازي مي‌كنند.

 

  • گيمستان

گيمستان از تركيب گيم و سِتان درست شده است. اين نام، منطقه‌اي بزرگ در صنعت بازي‌ها ويديويي را توصيف مي‌كند. منطقه‌اي كه سازندگان بازي در آن شور و هيجان و انرژي و جغرافيا و حتي فرهنگ و تاريخ مشتركي دارند.

اين منطقه در تقسيمات سياسي و جغرافيايي معمول تعريف نشده است. با اين حال منطقه‌‌اي بسيار  بزرگ و البته مستعد هم‌كاري و توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي در جهان است.

اين منطقه از هند تا مراكش و از قزاقستان تا يمن را در منطقه‌ي ما در بر مي‌گيرد. بيش از دو ميليارد نفر در منطقه‌ي گيمستان زندگي مي‌كنند و 40درصد آن‌ها روزانه مشغول بازي‌هاي ويديويي مي‌شوند. حالا بازي‌سازان اين 33كشور منطقه مي‌توانند در جايزه‌ي گيمستان حضور پيدا كنند.

اين جايزه شامل بهترين بازي‌‌ها و خلاقانه‌ترين بازي‌ موبايلي و بهترين بازي از نگاه مردم و جذاب‌ترين بازي‌ از نظر بصري است.

علاقه‌مندان به شركت در اين رقابت تا 25 فروردين 97 مي‌توانند آثارشان را براي شركت در اين مسابقه بفرستند. از ارديبهشت‌ماه كار داوري آثار دريافتي آغاز مي‌شود و 15تيرماه، هم‌زمان با برپايي همايش تي‌جي‌سي، برندگان آن معرفي خواهند شد.

 

  • سهم بازي‌هاي رايانه‌اي

خوب است بدانيد سهم باز‌ي‌هاي رايانه‌اي بر اساس پلتفرم در كشور ايران براي بازي‌هاي كنسولي، 15‌درصد، براي بازي‌هاي كامپيوتري(PC) 20درصد و براي بازي‌هاي موبايلي 65درصد است. ميزان مصرف بازي‌هاي رايانه‌اي براساس سيستم عامل اندرويد، 94درصد و براي سيستم‌عامل آي‌او‌اس، شش درصد است.

 

 


عكس: سروش سيدجمالي/ باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 402436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha