دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
۰ نفر

۶ کودک خردسال با انگیزه‌ای نامعلوم تصمیم گرفتند از گرمسار راهی تهران شوند اما پس از رسیدن به مقصد ناپدید شدند و تحقیقات پلیس برای یافتن آنها آغاز شده است.

حوادث

به گزارش همشهری، در روزهای گذشته، عکسی در فضای مجازی دست به‌دست چرخید که نشان می‌داد 6کودک همزمان و در یک روز ناپدید شده‌اند. زیر عکس نوشته شده بود که این 6کودک (2پسر و 4دختر) 12فروردین‌ماه، حوالی سه راه افسریه گم شده‌اند و به کسی که آنها را پیدا کند مژدگانی پرداخت می‌شود. اما آنها که بودند و چطور از گرمسار راهی پایتخت شده بودند؟ «از روز 12فروردین که فرزندان من و برادرم گم شده‌اند، ‌یک شب خواب راحت نداشتیم.» محمد احمدخیر، پدر 4کودک از کودکان ناپدید شده در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات ناپدید شدن آنها می‌گوید.

او ادامه می‌دهد:«ما اهل افغانستان هستیم و ساکن گرمسار. 4کودک از کودکان ناپدید شده فرزندان من هستند و دوتای دیگر برادرزاده‌هایم». وی می‌گوید: بین آنها پسرم محمد از همه بزرگ‌تر است و 12سال دارد، موسی پسر دیگرم 7ساله، ‌ریحانه 9ساله و سمیه دخترم 5ساله است.

برادرزاده‌هایم نیز سعیده و سمیره 8و 4ساله هستند که آنها هم در شهرستان گرمسار زندگی می‌کنند. روزی که این اتفاق افتاد خانواده برادرم مهمان ما بودند و بچه‌هایمان در پارکی که نزدیک خانه‌مان است بازی می‌کردند. شب شد و هرچه منتظر بچه‌ها شدیم به خانه بازنگشتند. نگران شدیم و به پارک رفتیم اما اثری ازبچه‌ها نبود. انگار آب شده و توی زمین رفته بودند.

با ناپدید شدن بچه‌ها، جست‌وجوی خانواده آنها برای یافتنشان آغاز شد. کسی از آنها خبر نداشت تا اینکه بعد از دو روز خانواده‌هایشان متوجه شدند که آنها دوازدهم فروردین سوار بر خودروی مسافرکشی شده و به تهران رفته‌اند؛ « من و برادرم همه جا را به‌دنبال آنها گشتیم تا اینکه دو روز بعد وقتی سوار خودروی دربستی شده و می‌خواستیم به بیمارستان‌های اطراف گرمسار برویم، سر صحبت را با راننده باز کردیم.

وقتی متوجه شد که فرزندانمان را گم کرده‌ایم، سرنخی را در اختیارمان قرار داد. او گفت از راننده خودرویی شنیده که یک روز مانده به سیزده‌بدر 6کودک را در گرمسار سوار ماشین خود کرده و به تهران برده است. این را که شنیدیم به سراغ راننده رفتیم. او می‌گفت که روز حادثه پسرم محمد به همراه 5کودک دیگر نزد وی رفته و با پیشنهاد کرایه 22هزار و 500تومانی از او خواسته تا آنها را به تهران ببرد.

مرد راننده می‌گفت شغلش مسافرکشی است و برای همین بچه‌ها را سوار کرده و به تهران برده و پولش را گرفته است. در بین راه پسرانم به او گفته‌اند که برای مراسم عروسی به تهران می‌روند و خانواده هایشان تهران هستند. حتی پسرم گفته که می‌خواهند سیزده بدر را در تهران باشند. راننده می‌گفت آنها را حوالی سه راه افسریه، پیاده کرده و دیگر خبری از آنها ندارد.

پدران کودکان ناپدید شده ماجرا را به پلیس گرمسار گزارش کرده و برای پیدا کردن آنها راهی پایتخت شدند؛ «پسرم محمد عیدی‌هایش را جمع کرده و با آن کرایه را پرداخت کرده بود. من حدس می‌زنم که همراه خواهر، برادر و دخترعموهایش به تهران رفته تا سیزده بدر به خانه عمویش برود اما در تهران گم شده‌اند.»

وی می‌گوید: « وقتی به تهران رسیدیم به تمام بیمارستان‌های آن حوالی، کلانتری‌ها و بهزیستی سر زدیم اما هیچ سرنخی از بچه‌ها به‌دست نیاوردیم. محمد پسرم تا به حال کار خطرناکی نکرده بود، فقط یک‌بار چند وقت پیش بی‌آنکه به ما بگوید خودش سوار ماشین شده و به تهران خانه عمویش رفته بود.

ما وقتی متوجه شدیم با او برخورد کردیم و محمد قول داد که دیگر بدون اجازه ما چنین کاری انجام ندهد اما نمی‌دانم چرا مجددا این کار را تکرار کرد. محمد معمولا احساس بزرگی می‌کند و این‌بار هم بچه‌ها را با خود سوار ماشین کرده تا به تهران ببرد اما خدا می‌داند که چه اتفاقی رخ داده و حالا بچه‌ها کجا هستند.

فقط امیدوارم که هرچه زودتر ردی از آنها به‌دست‌ آید تا نگرانی‌های ما پایان یابد.» در همین حال، پیگیری خبرنگار همشهری از پلیس گرمسار نشان می‌دهد که تحقیقات از راننده‌ای که بچه‌ها را به تهران منتقل کرده انجام و معلوم شده که وی نقشی در ماجرا نداشته است. از سوی دیگر تلاش مأموران پلیس گرمسار نیز برای یافتن ردی از این 6کودک افغان همچنان ادامه دارد تا معمای این ماجرا فاش شود.

کد خبر 402392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha