دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «همیلتون» با کسب ۷ جایزه پیشتاز چهل‌ودومین دوره جوایز «اولیویه» مهم‌ترین رویداد تئاتر در بریتانیا نام گرفت.

نمایش

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ مراسم پایانی جوایز تئاتر «اولیویه» بریتانیا در حالی در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد که نمایش «همیلتون» به کارگردانی «لین-مانوئل میراندا» که با رکورد ۱۳ نامزدی در این رویداد حضور داشت در نهایت توانست هفت جایزه از بخش‌های گوناگون به خود اختصاص دهد.

رکورد بیشترین جایزه در جوایز تئاتر اولیویه همچنان در اختیار «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» باقی‌ماند که سال گذشته موفق به کسب ۹ جایزه شد اما نمایش «همیلتون» در کنار «ماتیلدا» (۲۰۱۲) هم اکنون رکورددار کسب بیشترین جایزه توسط یک نمایش موزیکال در تاریخ جوایز اولیویه هستند.

از جمله جوایز نمایش «همیلتون» می‌توان به جایزه بهترین نمایش موزیکال، موسیقی، بازیگر مرد نمایش موزیکال (ژیل ترا) و نقش مکمل مرد (مایکل جیبسون) اشاره کرد اما «لین-مانوئل میراندا» کارگردان این نمایش در شاخه بهترین کارگردانی رقابت را به «سم مندس» برای نمایش مدرن «قایقران» واگذار کرد. نمایش «قایقران» که جایزه بهترین نمایش درام و همچنین بهترین بازیگر زن را برای «لارا دانلی» به ارمغان آورد قرار است پائیز امسال در تئاتر برادوی آمریکا نیز به روی صحنه برود.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین نمایش کمدی به «رنج عشق» رسید، «شرلی هندرسون» برای نمایش «دختری از منطقه شمالی» برنده جازه بهترین بازیگز زن موزیکال شد و «برایان کرانستون» نیز برای نقش‌آفرینی در نمایش «شبکه» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نمایش درام شد. در این بخش «اندرو گارفیلد» برای نمایش «فرشتگان در آمریکا» یکی از نامزدهای شاخص بود.

جوایز تئاتر «همیلتون» مهم‌ترین رویدادهنری در عرصه تئاتر بریتانیا و معادل جوایز تئاتر تونی آمریکا محسوب می‌شود.

کد خبر 402383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha