همشهری آنلاین: معاون تربیت و آموزش ناجا از راه‌اندازی قرارگاه مهارت افزایی سربازان در ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

سربازان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار امیرحسین یاوری روز یکشنبه با بیان اینکه این قرارگاه به دستور سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح راه اندازی شده، گفت: سال 96؛ سالی استثنایی در حوزه آموزش بود چراکه ناجا توانست در قرارگاه مهارت آموزی سربازان رتبه نخست نیروهای مسلح را به دست آورد.

وی تاکید کرد: بنا بر فرامین رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم محیط خدمت مقدس سربازی را برای سربازان خوشایند کنیم و همچنین در این راستا با آموزش مهارت های مختلف سعی شود تا احساس مسئولیت پذیری آنان افزایش یابد به گونه ای که در آینده بتوانند خود را برای ورود به بازارکار و اشتغال آماده کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: یک قالب اجرای کار روی حوزه آموزش انجام شده است، بدین گونه که سربازان به دو دسته تقسیم می شوند؛ یک گروه کسانی که دارای مهارت هستند به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند تا گواهینامه توانمندی و مهارت دریافت کنند وگروه دیگر نیز سربازان فاقد مهارتی که با سرمایه گذاری دستگاه های نیروهای مسلح باید آموزش لازم را ببینند.

سردار یاوری اضافه کرد: نگاه دیگر درباره سربازان کارشناسی ارشد به بالا است، سربازانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا و دارای ایده قابلیت تبدیل شدن به اختراع هستند، این امکان برای آنها فراهم می شود تا در قرارگاه مهارت افزایی سربازان بتوانند ایده خود را به اختراع تبدیل کنند و پس از نمونه سازی و ثبت، آن را به تولید انبوه رسانده و برای فروش اقدام کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا تأکید کرد: در مرکز رشد یک سری سربازان صفر نیز هستند که مهارت هایی نظیر ورق کاری و جوشکاری آموزش می بینند و در عرصه تولید اختراع خدمت می کنند، این سربازان در پایان خدمت به افرادی دارای مهارت تبدیل می شوند، یعنی این اشخاص هم مهارت کسب می کنند و هم در راه تولید انبوه اختراع گام برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح از تعداد یک صد هزار نیرو؛ سهمیه 27 هزار نفری به ناجا داده شده است، گفت: بحمدالله برخلاف شرایط بسیار سخت ناجا نسبت به دیگر نیروهای مسلح و با توجه به گستردگی و پراکندگی آن در اقصی نقاط کشور، به 51 هزار سرباز وظیفه پس از مصاحبه و آزمون چهره به چهره گواهینامه مهارت اهداء شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه شناسایی و اهدای گواهینامه مهارت به این تعداد سرباز یعنی محقق شدن دوبرابری سهمیه تعیین شده نیروهای مسلح به ناجا که امری مهم است، گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که در این راستا انجام شد این موضوع است که تعدادی از همکاران ما با سهمیه 850 نفری تبدیل به مربی شوند تا این درجه داران، گروهبانان و افسران به شرط داشتن مهارت بتوانند گواهی مربیگری دریافت کنند که در این باره نیز توانستند 2 برابر سهمیه تعیین شده 850 نفری نیروهای مسلح یعنی یک هزار و547 نفر گواهینامه مربیگری دریافت کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا یادآور شد: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 700 نفر از سربازان وظیفه ناجا به سازمان فنی و حرفه ای اعزام شدند تا آموزش ببینند.

سردار یاوری اضافه کرد: در جلسه شورای سیاست گذاری قرارگاه مهارت افزایی با حضور برخی وزرا، معاونان، سران لشکری و کشوری، سرلشکر ' باقری' از فرمانده نیروی انتظامی تشکر و با اهداء لوح تقدیر از عملکرد ناجا تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه اگرچه در ارتقاء مهارت افزایی، بحث مربوط به آموزش سربازان کم سواد و بی سواد نیز مطرح است، گفت: سعی شده به این گروه نیز مهارت های کاربردی آموزش داده شود.

کد خبر 402268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha