همشهری آنلاین: موضوع حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا از آخرین اصلاحاتی بود که در قالب طرحی انجام گرفت اما هنوز نهایی نشده است، به موجب این اصلاح تکلیف افرادی چون سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد نیز تعیین خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، پروانه مافی در خصوص آخرین اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گفت: موضوع حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا از آخرین اصلاحاتی بود که در قالب طرحی انجام گرفت اما هنوز نهایی نشده است، به موجب این اصلاح تکلیف افرادی چون سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد نیز تعیین خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح مذکور بعد از طی روندهای قانونی به جهت مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد، از سوی دیگر مهلت تعلیق سپنتا نیکنام به لحاظ قانونی روبه پایان است.

وی تاکید کرد: اعضای مجمع تشخیص به ویژه افرادی که مجدنا پیگیر این پرونده هستند درخواست داریم تا پاسخ مجلس را بدهند، مجمع تشخیص وظیفه حل و فصل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را دارد لذا هر چه زودتر و پیش از پایان وقت قانونی باید نظر نهایی در خصوص این مصوبه را اعلام کند.

مافی در ادامه لایحه جامع انتخابات را یادآور شد و گفت: لایحه جامع انتخابات در کارگروهی از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در حال بررسی است اما هنوز نهایی نشده است، موضوع حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا یکی از مورادی است که در این لایحه به آن تاکید خواهیم کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رفع ابهام قانون برای حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا در طرح نام برده انجام گرفت اما در لایحه جامع انتخابات هم به این موضوع خواهیم پرداخت تا در آینده نیز افراد برای شرکت در انتخابات و حضور در شوراها مشکل پیدا نکنند.

کد خبر 402220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha