شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: افتتاح نمایشگاه نقاشی «زن، گندم، تمدن»، آغاز به کار چهارمین هفته هنر انقلاب در تالار سوره حوزه هنری و آغاز ثبت‌نام سومین کارگاه تخصصی «خط در گرافیک» از جمله اخبار هنری ۱۵فروردین ماه هستند.

تجسمی

به گزارش ایسنا، به نقل از اخبار دریافتی، نمایشگاه نقاشی «زن، گندم، تمدن» آثار لیلا بخشایش شنبه ۱۸فروردین ماه در فرهنگسرای گلستان افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه نقاشی شامل ۲۰ اثر از لیلا بخشایش با سبک‌های سورئال، آبستره، تکنیک رنگ روغن، اکرلیک و رنگ اتومبیل، درابعاد مختلف است که شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۶ افتتاح  می‌شود.

لیلا بخشایش فارغ التحصیل رشته پرستاری است و نقاشی را نزد آزاده ساسانیان و بهرنگ شجاعی آموخته و تا کنون نمایشگاه های متعددی به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

علاقمندان برای بازدید از این آثار می توانند از ۱۸تا ۲۳ فروردین ۹۷ ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه  کنند.

آغاز به کار چهارمین هفته هنر انقلاب در تالار سوره حوزه هنری

چهارمین هفته هنر انقلاب حوزه هنری روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه با برگزاری آیین افتتاحیه «جشن هنر انقلاب» در تالار سوره حوزه هنری آغاز به کار می کند.

هفته هنر انقلاب با هدف معرفی چهره هنر انقلاب و مرور برخی از آثار فرهنگی و هنری مربوط به این مفهوم در یک سال اخیر، همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی مستندساز و نظریه پرداز فرهنگی و هنری جریان انقلاب برگزار می شود.

آیین افتتاحیه این رویداد عصر روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.  

 هفته هنر انقلاب با برگزاری نمایشگاه های عکس و تجسمی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم و اجرای آثار نمایشی تا ۲۶ فروردین ماه ادامه دارد.

دو رویداد ادبی هفتمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب و دهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب نیز همزمان با هفته هنر انقلاب برگزیدگان خود را معرفی می کنند.

آغاز ثبت‌نام سومین کارگاه تخصصی «خط در گرافیک»

سومین کارگاه ملی تخصصی «خط در گرافیک» با عنوان «کاربرد خط با نگاهی بر خطوط مبتنی بر ساختار هندسی» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

دبیرخانه سوگواره‌های عاشورایی هیأت با هدف ارتقاء سطح علمی و تخصصی هنرمندان و طراحان هیأتی، مجموعه کارگاه‌های تخصصی آموزش هنری با عنوان «هیأت‌هنر» برگزار می‌کند.

«هیأت‌هنر» در عرصه گرافیک، با دوره‌هایی تحت عنوان «کاربردهای خط در گرافیک» در چهار سرفصل آموزشی کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوش‌نویسی، کاربرد خط در گرافیک با گرایش دست‌نویس، دست‌آزاد، کاربرد خط در گرافیک با گرایش خط ماشینی (تایپ) و کاربرد خط در گرافیک مبتنی بر ساختار هندسی (ساختارگرایانه) آغاز شده است.

سومین سرفصلِ کارگاه تخصصی «خط در گرافیک» با عنوان «کاربرد خط با نگاهی بر خطوط مبتنی بر ساختار هندسی» در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه مصادف با ایام نیمه شعبان در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

تلاش شده تا در این کارگاه از تخصص و تجربیات اساتید برتر گرافیک و خوش‌نویسی کشور مسعود نجابتی و حمیدرضا کشاورزی استفاده شود. قرار است در این دوره فشرده تخصصی، اساتید وارد تحلیل و آموزش خطوط بنایی و مشتقات آن، خطوط مبتنی بر دایره و خطوط مبتنی بر سایر اشکال هندسی شوند و هنرجویان را با ظرافت و پیچیدگی‌های این خطوط درگیر کنند. در نهایت کاربردها و نحوه استفاده استاندارد و صحیح  این خطوط  را در طراحی‌گرافیکی آموزش خواهند داد.

هنرجویان و طراحان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند، تا پایان ‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه به ربات تلگرام هیأت‌هنر به نشانی https://t.me/heyathonar_bot و یا به وب‌گاه http://www.poster.۱۵۴۲.org/  مراجعه کنند.

کد خبر 402178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha