همشهری آنلاین: ۱۷ فروردین یک حمله جهانی سایبری به وقوع پیوست و هکرها از رخنه موجود در سوئیچ‌های شرکت سیسکو برای این حمله استفاده کردند. این حمله کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را دربرگرفت‌.

حمله سایبری

به گزارش  ایرنا از شرکت ارتباطات زیر ساخت، این شرکت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی وقوع حمله‌های سایبری جهانی، شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به تمهیدات از قبل پیش‌بینی شده هیچ گونه آسیبی ندیده و اختلالی در زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطی این شرکت مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، پس از دریافت گزارش‌های مبنی بر وقوع حملات سایبری به مراکز داده‌های جهانی با توجه به آمادگی این شرکت در مقابله با حملات سایبری همه زیرساخت‌های شبکه های ارتباطی این شرکت پایدار و مصون از حملات ماند و این شرکت در همکاری تنگاتنگ با مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) تمهیداتی برای کاهش مشکل در لایه‌های دیگر شبکه را پیاده سازی کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در پی بروز اختلالات سراسری در سرویس‌های اینترنت و مراکز داده‌های جهانی در هفدهم فروردین ماه امسال و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این حملات بیشتر در بخش تجهیزات روتر و سوئیچ‌های متعدد شرکت سیسکو بوده که به دلیل ضعف امنیتی به هکرها اجازه داده است تا به زیرساخت‌های ارتباطی بسیاری از کشورها حمله شود.

شب گذشته (هفدهم فروردین) برخی سرویس‌ها و وب سایت‌های مهم کشور به دلیل بروز مشکل در مرکز داده (دیتاسنتر) افرانت، شاتل، صبانت از دسترس خارج شدند.

بنا بر اطلاعیه مرکز ماهر، اختلال‌های سراسری در سرویس اینترنت و سرویس‌های مراکز داده داخلی در ساعت حدود 20:15 شامگاه 17 فروردین شناسایی و مشخص شد این حملات شامل تجهیزات روتر و سوئیچ متعدد شرکت سیسکو بوده که تنظیمات این تجهیزات مورد حمله قرار گرفته و همه پیکربندی‌های این تجهیزات (شامل running-config و startup-config) حذف شده است.

بر اساس اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در صفحه توئیتر منتشر شد، جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته صبح امروز برگزار شد و قرار است بیانیه رسمی نتایج این بررسی منتشر شود.

بنا بر اعلام وزیر ارتباطات، هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شبکه اپراتورهای موبایل به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بوده‌اند.

  • همشهري آنلاين: جهت آشنايي بيشتر با مفاهم تخصصي بكار رفته در اين گزارش مي‌توانيد به مجله اينترنت، اختصاصي همشهري آنلاين، مراجعه كنيد.
کد خبر 402175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha