یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در هلند یک مرد چینی را به جرم قاچاق پنج شاخ کرگدن و چهار کالای دیگر تهیه شده از شاخ حیوانات به ارزش ۵۰۰ هزار یورو که قصد داشت آنها را با چمدان خود جابه‌جا کند به یک سال حبس محکوم کرد.

یک سال حبس برای قاچاقچیِ چینیِ شاخ حیوانات

به گزارش ایسنا، این مرد چینی که در ماه دسامبر توسط ماموران گمرک فرودگاه "اسخیپول" آمستردام دستگیر شد قصد داشت از طریق آمستردام از آفریقای جنوبی به شانگهای چین سفر کند.

طبق کنوانسیون سایتیس (CITES) (معاهده چندجانبه حفاظت از جانوران و گیاهان در معرض خطر) فروش حیوانات و گیاهان حفاظت شده ممنوع است.

آفریقای جنوبی در حال مبارزه با شکار کرگدن‌هایی است که به علت تقاضای بی‌پایان آسیا برای شاخ آنها در معرض خطر شدید انقراض قرار دارند. طبق اعلام وزارت امور زیست محیطی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۲۸ راس کرگدن کشتار شده‌اند.

همچنین تنها در هشت سال گذشته حدود یک چهارم از جمعیت کرگدن‌های جهان در آفریقای جنوبی که زیستگاه ۸۰ درصد از کرگدن‌های باقی مانده در جهان است، کشته شده‌اند.

به گزارش گاردین، اکثر تقاضاها برای خرید شاخ این حیوانات از چین و ویتنام است که در این کشورها از شاخ کرگدن در طب سنتی به عنوان داروی و وسیله‌ای نمادین استفاده می‌شود.

کد خبر 402158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha