مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد قصد ساخت هواپیمایی را دارد که می‌تواند در نهایت سکوت دیوار صوت را بشکند.

هواپیما

براساس گزارش CNN، بي‌صدا بودن به آن معني است كه برخلاف هواپيماهاي سريع‌السيري مانند كنكورد،‌ اين هواپيما قادر خواهد بود در خطوط تجاري نيز مورد استفاده قرار گيرد.

ناسا با امضاي قراردادي 247.5 ميليون دلاري با موسسه لاكهيد مارتين، ساخت هواپيماي سريع‌السير جديد را به اين موسسه سپرد. ناسا از اين شركت هوافضا مي‌خواهد مدل آزمايشي هواپيما را اصلاح كند،‌بسازد و مورد آزمايش قرار دهد و تا پايان سال 2021 ميلادي به مركز پژوهش پرواز آرمسترانگ ناسا تحويل دهد.

هواپیما

اين آژانس اميدوار است هواپيماي جديد كه انفجارهاي صوتي ناشي از شكستن ديوار صوت در آن به سختي از روي زمين شنيده خواهد شد، بتواند اطلاعات كليدي در اختيارش قرار دهد كه در زمينه سفرهاي هوايي سرنشين‌دار تجاري كاربردي خواهند بود.

پرواز هواپيماهاي فراصوت برفراز زمين درحال حاضر به واسطه نگراني از آلودگي‌هاي صوتي ممنوع است و همين موضوع ميزان استقبال از هواپيماهاي كنكورد در شركت‌هاي هوايي تجاري را كاهش داد. معضل صدا در اين هواپيما باعث شد سازندگان هوپيما از سال 2003 كه كنكورد بازنشسته شد،‌به دنبال راهكاري براي ساخت نسخه‌اي كم‌صدا‌تر از آن باشند.

هواپيماي جديد كه براساس طرحي مقدماتي متعلق به لاكهيد مارتين ساخته خواهد شد، طولي برابر 29 متر داشته و عرض بال آن 9 متر خواهد بود و زماني كه مخزن سوخت آن به طور كامل پر باشد وزن پرواز آن 15 هزار كيلوگرم خواهد بود. به گفته ناسا، راز كم‌صدا بودن اين هواپيما كه X-plane نام دارد، شكل بدنه منحصر‌به‌فرد آن استكه مي‌تواند شدت انفجارهاي صوتي را كاهش دهد.

کد خبر 402150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha