شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقام‌های بیمارستانی در انگلیس اعلام کردند، حال جاسوس سابق روس که مسموم شده بود دیگر در شرایط وخیم نیست و به سرعت در حال بهبودی است.

پس از چند هفته عدم تغییر در وضعیت سلامت سرگئی اسکریپال،  جاسوس سابق، که ماه گذشته میلادی به همراه دخترش به صورت بیهوش روی نیمکتی در یک پارک در سالزبری انگلیس یافت شده بود، حالا بیمارستان محل بستری او اين خبر را اعلام كرده‌است.

دولت انگلیس،‌ روسیه را مقصر مسمومیت این جاسوس سابق روس و دخترش یولیا می‌داند؛ یولیا که به همراه پدرش مسموم شده بود، چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،کریستین بلانشارد، یکی از مقام‌های بیمارستان منطقه‌ای سالزبری گفت:‌ سرگئی اسکریپال به درمان‌ها خوب پاسخ داده و حالش به سرعت رو به بهبودی است و دیگر در شرایط وخیم قرار ندارد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفته است این جاسوس سابق و دخترش توسط عامل شیمیایی "نوویچوک" از گروه مرگبار عوامل اعصاب ساخته ارتش شوروی در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی مسموم شده‌اند.

پزشکان در ابتدا بیم آن را داشتند که این دو دچار ضایعه مغزی شده باشند. یکی از قضات انگلیسی نیز ماه گذشته میلادی گفته بود که این حمله ممکن است تاثیر بلندمدتی بر سلامت آنها بگذارد.

بیمارستان محل درمان این دو اعلام نکرده که آیا این پدر و دختر روس از تاثیرهاي بلندمدت این بیماری رنج خواهند برد یا خیر.

همچنین یک سم شناس گفته که بهبودی از چنین مواردی احتمال دارد و ادامه داد: می‌دانیم که در معرض حمله قرار گرفتن با یک عامل عصبی ممکن است تاثیر موقتی اما بلندمدتی بر سیستم عصبی و مغزی قربانی بگذارد.

مقام‌های انگلیس ادعای برادرزاده اسکریپال را که برای ملاقات با عموزاده و عمویش به انگلیس آمده بود، رد کردند؛ او به شبکه خبری اسکای نیوز گفته بود که این دو با ماهی فاسد مسموم شده‌اند.

کد خبر 402147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha