همشهری آنلاین: طرح اولیه بزرگترین گلخانه تک‌گنبدی سیاره زمین که قرار است در فصل بهار در "پا دو کالای" پاریس بنا شود، منتشر شد.

گلخانه

براساس گزارش CNN، گلخانه تروپيكاليا وسعتي برابر 19974 متر مربع دارد و توسط شركت معماري فرانسوي به نام Coldefy & Associates طراحي شده‌است. اين گلخانه از گنبدي دو لايه عايق، شفاف، صدفي‌شكل در ابعادي بسيار بزرگ برخودرار است.

گلخانه

از ميان اين گلخانه مسيري يك كيلومتري عبور خواهد‌كرد و مناظر متنوعي از بافت‌هاي گياهي گرمسيري را به يكديگر متصل خواهد ساخت. در ميان اين چشم‌انداز‌ها آبشاري 24 متري و استخري در ابعاد استخرهاي المپيك مملو از ماهي‌هاي آمازوني نيز وجود دارد.

اگرچه اين گلخانه ردپاي فيزيكي بزرگي از خود بر چشم‌انداز‌هاي منطقه "رن دو فليه" برجا خواهد گذاشت،اما اثر محيطي و زيستي آن بسيار كمتر خواهد بود. به گفته شركت معماري سازنده بنا، اين گلخانه با داشتن گنبدي دو لايه يك مولد خودكار انرژي خواهد بود زيرا دو لايه بودن گنبد اتاقك هوايي ايجاد مي‌كند كه به واسطه تاثير گلخانه‌اي گرم مي‌شود.

گلخانه

در ساخت اين بنا از فولاد و پلاستيك ETFE و براي افزودن شدت عايق بودن سازه، ادامه گنبد در دل خاك فرو خواهد رفت تا بيشترين استفاده از عايق سازي طبيعي انجام گيرد. حرارت مازاد توليد شده در اين گلخانه بازيافت شده و در سازه‌هاي ديگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هزينه اسخت اين گلخانه بزرگ 62 ميليون دلار برآورد شده‌است و انتظار مي‌رود روند ساخت و ساز آن از سال 2019 آغاز شده و در سال 2021 به بهره‌برداري برسد.

کد خبر 402143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha