شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت فیلیپین تصمیم دارد تردد گردشگران را به جزیره مشهور بوراکای که جزو مناطق محبوب گردشگران خارجی و داخلی است به دلیل نگرانی از آسیب دیدن سواحل بکر جزیره به مدت شش ماه ممنوع کند.

جزیره

براساس گزارش BBC، هري روك سخنگوي هيات دولت فیلیپین اعلام كرد قرار است تا 26 آوريل دستور ممنوعيت ورود به اين جزيره اجرايي شود.

پیشتر دولت اين كشور اعلام كرده‌بود جزیره بوراکای به چاه فاضلاب تبدیل شده است. اين جزیره که به دلیل داشتن شن‌های سفید در سواحلش مشهور است، سال گذشته میزبان حدود دو میلیون بازدیدکننده بود.

تصمیم دولت فيليپين براي ممنوعيت ورود گردشگران باعث نگرانی هزاران كسب و كاري شده‌است که در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری در این جزیره کار می‌کنند.

جزیره

حدود 500 رستوران، هتل و مرکز گردشگری در این جزیره فعاليت دارند است كه گردش مالی آنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. دولت اعلام کرده است شرکت‌هایی که از این تصمیم متضرر خواهند شد کمک مالی دریافت خواهند کرد.

هنوز نحوه اجراي ممنوعیت ورود گردشگران مشخص نشده‌است. پیش‌تر وزارت تجارت و صنایع فیلیپین پیشنهاد ممنوعيت مرحله به مرحله داده‌بود تا از شدت ضرر وارده به كسب و كارهاي درون جزيره كاسته شود. 

دولت فيليپين با هدف نجات جزيره از وضعیت آلودگي كنوني‌اش اين تصميم را گرفته‌است. مقامات محیط زیست اين كشور هشدار داده‌اند که فاضلاب مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری با ورود به آبهای منطقه باعث آلودگي شديد مي‌شوند.

در ماه فوریه سال گذشته، رودريگو دوترته رئيس‌جمهور فيليپين صاحبان رستوران‌ها و مراکز گردشگری را به باد انتقاد گرفت و آنها را متهم کرد که فاضلاب را مستقیم در دریا تخلیه می‌کنند. دوترته به صاحبان مغازه‌ها و رستوران‌ها گفته‌بود آنها را به دلیل سهل‌انگاری جدی از انجام وظیفه‎‌شان مسئول مي‌داند و آنها را تهديد كرده‌بود كه یا جزيره را تمیز كنند و یا برای همیشه تعطیل خواهند شد. او تهديد كرده‌بود  زمانی خواهد رسید که هیچ خارجی به جزيره نخواهد آمد و اكنون به نظر درحال عملي ساختن تهديد خويش است.

کد خبر 402127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha