همشهری آنلاین: دولت فیلیپین به دلیل نگرانی از آسیب دیدن سواحل بکر جزیره بوراکای این کشور که محبوب گردشگران خارجی و داخلی است ،تصمیم گرفته به مدت شش ماه ورود گردشگران را به این منطقه ممنوع کند.

فیلیپین جزیره مشهورش را به روی گردشگران می‌بندد

به گزارش بي بي سي، یکی از سخنگویان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، با اعلام این خبر گفت که قانون بستن این جزیره به روی گردشگران از تاریخ ۲۶ آوریل اجرا می‌شود.

پیشتر آقای دوترته گفته بود که جزیره بوراکای به "چاه فاضلاب" تبدیل شده است و تهدید به بستن آن کرده بود.

این جزیره که به دلیل شن‌های سفید سواحلش مشهور است، سال گذشته میزبان حدود دو میلیون بازدیدکننده بود.

تصمیم بستن این جزیره به روی گردشگران باعث نگرانی هزاران نفر از کسانی شده است که در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری در این جزیره کار می‌کنند.

حدود ۵۰۰ رستوران، هتل و مرکز گردشگری در این جزیره دایر است و گردش مالی آنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. دولت اعلام کرده است که شرکت‌هایی که از این تصمیم متضرر شوند کمک مالی دریافت خواهند کرد.

مشخص نشده که ممنوعیت ورود گردشگران چگونه اجرا خواهد شد. پیش‌تر وزارت تجارت و صنایع فیلیپین پیشنهاد داده بود که تعطیلی جزیره مرحله به مرحله انجام شود چون بستن ناگهانی برای کسب و کار و معیشت ساکنان جزیره زیان‌آور خواهد بود.

این تصمیم در پی نگرانی‌ها از وضعیت محیط زیست جزیره گرفته شده است.

مقامات محیط زیست هشدار دادند که فاضلاب مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری وارد آبهای منطقه می‌شود.

فیلیپین جزیره مشهورش را به روی گردشگران می‌بندد

در ماه فوریه گذشته، آقای دوترته صاحبان رستوران‌ها و مراکز گردشگری را به باد انتقاد گرفت و آنها را متهم کرد که فاضلاب را مستقیم در دریا تخلیه می‌کنند.

آقای دوترته به آنها گفته بود: "من شما را به دلیل سهل انگاری جدی از انجام وظیفه‎‌تان مسئول می‌دانم. یا اینجا را تمیز می‌کنید و یا اینکه برای همیشه تعطیل خواهید شد. زمانی خواهد رسید که هیچ خارجی به اینجا نیاید."

کد خبر 402102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha