همشهری آنلاین: حراج سکه در بانک کارگشایی در سال ۹۷ از شنبه ۱۸ فروردین ماه دوباره آغاز می‌شود که بر این اساس، پیش فروش سکه طلا با سررسید ۶ ماهه، ۱۴،۷۵۰،۰۰۰ ریال و سررسید ۱۲ماهه ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال است.

سکه

به گزارش مهر، حراج سکه در بانک کارگشایی در سال ۹۷ از شنبه ۱۸ فروردین ماه دوباره آغاز می‌شود. بر اساس جزییات اعلام شده، حراج سکه در سال ۹۷ سه روز در هفته انجام خواهد شد و طرح پیش‌فروش سکه نیز در بانک ملی ادامه خواهد یافت.

در ماه‌های پایانی سال ۹۶ بانک مرکزی به منظور مدیریت قیمت و جلوگیری از افزایش حباب در بازار آزاد، حراج سکه را در دستور کار قرار داد.

بر همین اساس هر هفته و در روزهای زوج، حراج سکه در بانک کارگشایی انجام می‌شد. این روال البته تا قبل از پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی ادامه داشت.

البته بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی و قیمت بازار سکه و ارز، پیش فروش سکه را نیز از سال قبل به اجرا درآورد و امسال نیز آن را ادامه داد.

بر اساس این طرح، متقاضیان می‌توانند هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سر رسید یک ساله را با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش خرید کنند.

در همین حال مسعود سلیمانی، رئیس بانک کارگشایی چندی پیش با بیان این که حراج سکه در بانک کارگشایی توانست به خوبی نوسان نرخ در بازار آزاد را کنترل کند، اظهار داشت: از چهارم آذر ماه تا کنون حدود ۴۴۰ هزار قطعه سکه در حراج‌های این بانک فروخته شده است.

حسب اعلام بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران قیمت پیش فروش قطعی مسکوک طلا (سکه بهار آزادی منقوش به تصویر حضرت امام خمینی "ره") از روز شنبه ۱۸ فروردین ماه به شرح ذیل خواهد بود:

پیش فروش سکه طلا با سررسید ۶ ماهه، ۱۴،۷۵۰،۰۰۰ ریال

پیش فروش سکه طلا با سررسید ۱۲ ماهه، ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال

کد خبر 402078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha