همشهری آنلاین: رییس پلیس راه راهور ناجا از افزایش ۵ درصدی کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای ‌در سر صحنه نسبت به سال گذشته خبر داد.

تصادف

سردار محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۷ گفت: تا این لحظه آمار فوت‌شدگان سر صحنه نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است، البته هنوز جمع‌بندی نهایی طرح نوروزی اعلام نشده است. فصل‌الخطاب ما در زمینه کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال آمار پزشکی قانونی است که هنوز اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه آمار مجروحان جاده‌ای در طرح نوروزی امسال نیز افزایش داشته است، افزود: آمار دقیق مجروحان تصادفات نوروزی نیز در پایان امروز که پایان طرح نوروزی است، اعلام می‌شود. خوشبختانه نوروز امسال به جز دو مورد که یکی در محور گیلان و دیگری در محور خراسان رضوی بود، تصادف سنگین نداشتیم.

رییس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش ۵ درصدی سفرهای ناوگان اتوبوسرانی بین‌شهری خوشبختانه تصادفات ناوگان اتوبوسرانی در طرح نوروزی امسال بیش از ۸۹ الی ۹۰ درصد کاهش داشت که رکورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سردار حمیدی به افزایش بیش از ۱۳ درصدی کل ترددها در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: بی‌شک افزایش تردد در سطح جاده‌ها طبیعی است که بروز حوادث را نیز افزایش دهد، اما در مجموع ۳ درصد از تخلفات رانندگان توسط دوربین‌ها رصد و ۲ درصد دیگر نیز توسط همکاران ما رصد شد و در مجموع ۹۵ درصد رانندگان قوانین را رعایت می‌کردند و رعایت قوانین باعث شد که افزایش ناگهانی تصادفات را با توجه به رشد تصادفات نداشته باشیم و تصادفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال شیب ملایمی داشته باشد.

وی در خصوص آمار خودروهایی که به دلیل تخلفات حادثه‌ساز متوقف شدند، گفت: بیش از ۴۷ هزار خودرو و موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز در طول سفرهای نوروزی توسط نیروهای پلیس راهور توقیف شدند که این آمار بسیار بالایی بود و نشان می‌دهد که تخلفات این گروه می‌توانست باعث بروز تصادفات شود که خوشبختانه با توقیف آنها این اتفاق نیفتاد. خودروهایی که توقیف شده نیز طبق روال قانونی بعد از پایان طرح به مالکان خودرو تحویل داده خواهد شد.

رییس پلیس راه راهور ناجا درباره نظارت بر تخلفات رانندگان تریلی‌ها و کامیون‌ها نیز تصریح کرد: قصد داریم سامانه سپهتن را که باعث ایجاد نظم در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری شد و اشرافیت ما را بر ناوگان اتوبوسرانی بیشتر کرد، برروی کامیون‌ها، تریلی‌ها و تانکرهای حمل سوخت هم نصب کنیم.

سردار حمیدی ادامه داد: قطعا نگاه‌های سنتی بدون استفاده از ابزارها و تکنولوژی نوین نمی‌تواند به ما در کنترل تخلفات کمک کند. حجم بالای ترددها در سطح جاده‌های کشور و تعداد بالای خودروی شخصی، اتوبوس، کامیون و تریلی دیگر با روش‌های سنتی قابل کنترل نیستند و طبیعی است که باید استفاده از این سامانه‌ها به صورت جدی‌تری در دستور کار پلیس راه قرار گیرد و تمام جاده‌های کشور در فواصل کوتاه مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت شود.

وی افزود: همچنین سامانه‌های کنترلی برای انضباط ناوگان مسافربری و باربری استفاده شود. برنامه ما این است که هرچه سریعتر این اقدامات انجام شود تا علیرغم افزایش سفرهای بین‌شهری در کاهش تصادفات توفیقات زیادی در این حوزه نیز حاصل شود.

کد خبر 401990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha