چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی علاوه بر شبه‌قاره هند و ایران در بیش از ۳۰ منطقه جهان به نمایش عمومی درمی‌آید.

آن سوی ابرها

به كارگرداني همشهري آنلاين به نقل از هندوستان تايمز، نخستين تجربه كارگرداني فيلمساز نامزد اسكار ايران در باليوود كه سال گذشته در چند رويداد مهم بين‌المللي از جمله جشنواره‌هاي لندن و بوسان رونمايي شد، قرار بود در اكران نوروزي در ايران روي پرده برود اما وجود مشكل فني و ناتمام ماندن دوبله به فارسي باعث تاخير در اكران آن شد. حالا خبر مي‌رسد «آن سوي ابرها» گزينه نمايش عمومي در هند، پاكستان و حدود 32 منطقه و كشور ديگر در گوشه و كنار دنياست.

علاوه بر اكران گسترده در ايران، فيلم مجيدي در 70 سالن در كشورهاي حوزه خليج فارس شامل دوبي، بحرين، كويت، قطر و عمان روي پرده مي‌رود. آمريكا، كانادا، بريتانيا، هلند، لوكزامبورگ، سنگاپور، استراليا، مالديو، بلژيك، نيوزيلند، فيجي، آفريقاي جنوبي و مركزي، مالزي و اندونزي ديگر كشورهايي هستند كه در آينده نزديك ميزبان «آن سوي ابرها» مي‌شوند. ايشان خاطر، برادر كوچك‌تر شاهد كاپور و مالويكا موهانا نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كنند.

فيلم داستاني شبيه ديگر ساخته‌هاي مجيدي دارد و ماجرايي تكان‌دهنده از روابط يك خواهر و برادر جوان را در حاشيه‌هاي فقيرنشين بمبئي روايت مي‌كند. فيلمساز تحسين‌شده ايراني پيش از اين استادي خود را در به تصوير كشيدن داستان‌هاي مشابه در «رنگ خدا»، «بچه‌هاي آسمان»، «باران» و... به رخ كشيده و جزو محبوب‌ترين چهره‌هاي سينماي جهان در هندوستان، مالزي، اندونزي و كشورهاي شرق آسياست.

زي‌استوديوز و نامه‌پيكچرز تهيه‌كنندگان «آن سوي ابرها» هستند كه در فاز اول اكران آن را از 19 آوريل (حدود دو هفته ديگر) در امارات و ديگر كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس به نمايش عمومي مي‌گذارند. آمريكاي شمالي، بريتانيا و سنگاپور از 20 آوريل ميزبان فيلم مي‌شوند و زمان دقيق اكران در استراليا، فيجي و نيوزيلند هنوز نهايي و اعلام نشده است.

فاز دوم اكران شامل نمايش «آن سوي ابرها» در كشورهاي مصر، اردن، لبنان، تايوان، ژاپن، كره‌جنوبي و روسيه است. ضمن اينكه فيلم در هندوستان هم از 20 آوريل روي پرده مي‌رود. اي. آر. رحمن (آهنگساز برنده اسكار) در دومين همكاري خود با مجيدي پس از «محمد رسول‌الله(ص) براي «آن سوي ابرها» موسيقي متن ساخته است.

کد خبر 401988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha