همشهری آنلاین: بنگلادش عملیات انتقال حدود ۱۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی به مناطق امن پیش از آغاز فصل بارانی در این کشور را آغاز کرد.

 مسلمانان روهینگیا

به گزارش ایرنا از روزنامه 'هندو'، مقامات بنگلادش اعلام کردند: این عملیات به دلیل جلوگیری از بروز بحران در طول فصل باران و سیل زدگی اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا انجام می‌شود.

محمد عبدالکلام مسئول امور مهاجران بنگلادش گفت: حدود 100 هزار مسلمان روهینگیا که در مناطقی با خطر بالای وقوع سیل و رانش زمین زندگی می‌کنند، منتقل خواهند شد.

وی افزود: بنگلادش حدود 3 هزار و 500 هکتار زمین از جنگل‌های منطقه کاگس بازار را برای پناهجویان تازه وارد در نظر گرفته است. روزانه مساحتی به اندازه چهار زمین فوتبال از درختان جنگل قطع می‌شوند. بلندی‌های سر سبز و پوشیده از درخت اکنون پوشش گیاهی خود را از دست داده‌اند که این امر احتمال وقوع رانش زمین در طول فصل بارانی را افزایش می‌دهد.

مسوول مهاجران بنگلادش تاکید کرد: حدود 200 هزار مسلمان روهینگیایی در مناطقی با خطر وقوع رانش زمین زندگی می‌کنند.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت سال 2017 نزدیک به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده‌اند درحالی که پیش از آن نیز حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می‌کردند.

هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در ارودگاه‌های مهاجران در منطقه 'کاگس بازار' بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت‌ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده‌اند.

سازمان ملل در ماه جاری اعلام کرد برای کمک به بیش از یک میلیون پناهجوی روهینگیا که در ارودگاه‌های شلوغ مهاجران در شمال شرق بنگلادش حضور دارند به یک میلیارد دلار کمک مالی احتیاج دارد.

کد خبر 401781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha