مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هوا فضای چین اعلام کرد ایستگاه فضایی 'تیان‌گونگ-۱' که هم اکنون در حال سقوط به جو زمین است به احتمال زیاد در فضا می‌سوزد به همین دلیل هنگام سقوط به زمین، آسیبی به کسی وارد نمی‌کند.

فضا پیما

به گزارش ایرنا سازمان هوافضای چین با انتشار اطلاعیه‌ای به مردم اطمینان داد نگران سقوط این ایستگاه فضایی نباشند چون سقوط این ایستگاه فضایی همانند صحنه فیلم‌های علمی تخیلی نیست که به شدت به زمین برخورد کند بلکه بعد از اینکه در فضا سوخت، تکه‌های آن مانند شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: هر ساعت حدود یک هزار تا 20 هزار شهاب سنگ به جو زمین سقوط می‌کنند و احتمال برخورد یک شهاب سنگ 200 گرمی به یک فرد، یک به 700 میلیون نفر است.

فضاپیمای تیانگونگ-۱ که به معنی 'کاخ بهشتی ۱' است در سال ۲۰۱۱ با هدف آزمایش‌های فضایی چین در زمینه گردش به دور زمین به فضا پرتاب شد، چین در راستای طرح‌های بلند پروازانه فضایی خود قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ یک ایستگاه دائمی فضایی را در مدار قرار دهد.
در ابتدا قرار بود این آزمایشگاه فضایی در سال ۲۰۱۳ نابود شود ولی ماموریت آن چندین بار تمدید شد.

چین اعلام کرده بود این فضاپیما در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد اتمسفر زمین خواهد شد ولی این روند به تاخیر افتاد و به همین سبب برخی کارشناسان این احتمال را مطرح کرده اند که شاید این آزمایشگاه فضایی از کنترل خارج شده باشد.

سازمان هوا فضای چین افزود: این ایستگاه فضایی حدود 8 تن وزن دارد درحالیکه بزرگترین فضاپیمای غیرقابل کنترلی که تاکنون وارد جو شده «SkyLab» نام داشت که ۷۷ تن وزن داشته و در منطقه‌ای در غرب استرالیا سقوط کرده پس از سقوط قطعات آن به تدریج جمع آوری شد و در جریان آن سقوط نیز کسی آسیب ندید.

کارشناسان فضایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایستگاه فضایی «تیان‌گونگ-۱» حوالی ساعت ۱۴:۰۰ امروز (اول آوریل برابر با 12 فروردين) به وقت جهانی وارد جو زمین می‌شود این بازه زمانی البته گسترده است و از ۱۶ ساعت قبل تا ۱۶ ساعت بعد از زمان اعلام‌شده، ادامه دارد.
صنعت فضایی در چین در سال های گذشته، پیشرفت زیادی کرده است به طوری که مقامات چینی اعلام کردند قرار است این کشور برای اولین بار در جهان، در سال 2018 میلادی یک کاوشگر را در مناطق دور دست ماه فرود آورد.

کد خبر 401749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha