همشهری آنلاین: دولت کره جنوبی در پایتخت این کشور می‌خواهد تا کارمندانش کمتر کار کنند، نه بیشتر.

براساس گزارش cnn، دولت كره براي اجراي اين خواسته فراتر از خاموش‌كردن چراغ‌هاي ساختمان اداره‌هاي خود كرده و رايانه‌هاي كارمندانش را براي جلوگيري از كار كردن آنها خاموش مي‌كند.

از هفته آينده، مقامات كره‌اي قصد دارند برق ساختمان تالار شهر سئول را از ساعت هشت عصر روز جمعه قطع كنند تا مانع از شب‌كاري و كار تا ساعات ديروقت شب كارمندانشان شوند. در ماه مي اين ساعت خاموشي از ساعت هفت شب اجرا خواهد شد.

كار كردن براي ساعت‌هاي طولاني در كره جنوبي به سبك زندگي تبديل شده‌است، كشوري كه كارمندان در آن كار خود را از ساعات اوليه بامداد آغاز كرده و در ديرترين ساعت شب به پایان می‌رسانند. ژاپن نیز کشوری است که با عواقب این سبک زندگی دست به گریبان است.

کارمندان دولت در کره جنوبی به خاطر داشتن برنامه کاری فشرده شهرت زیادی دارند و در سال 1000 ساعت بیشتر از میانگین ساعات کاری در کشورهای توسعه‌یافته کار می‌کنند. دولت کره امیدوار است با آغاز خاموشی‌ها در روزهای جمعه به نمونه‌ای عملی برای دیگر شرکت‌ها تبدیل شود تا تعادل میان کار و زندگی برای کارمندان برقرار شود.

دولت کره پیش از این نیز تلاش کرده بود با خاموش کردن چراغ‌های ادارات دولتی مانع از اضافه‌کاری کارمندان شود اما موفقیت چندانی به دست نیاورده بود و این بار امیدوار است با خاموش کردن رایانه‌ها و نپذیرفتن عذر و دلیل برای اضافه‌کاری بتواند مانع کار بیش از اندازه کارمندان دولت شود.

موضوع کار بیش از اندازه به تازگی در کره جنوبی به موضوعی داغ تبدیل شده‌است و مون جائه این رئیس‌جمهور این کشور وعده داده تا ساعات کاری را کاهش داده و حتی یک روز تعطیل اضافه برای کارگران در نظر بگیرد.

کد خبر 401715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha