جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که افزایش فضای خوابگاهی ضرورت اجتناب‌ناپذیری برای این دانشگاه است، گفت: این مساله در سال ۹۷ به طور جدی در دانشگاه دنبال می‌شود.

دکتر مسعود ناصری‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه اظهار کرد: بسیاری از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران از زمان انتزاع از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این دانشگاه باقی ماند.

دکتر ناصری‌پور ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران طی دو سال و در سال‌های 90 و 91 پذیرش دانشجوی پزشکی نداشت و به همین دلیل هنوز نیز تعدادی از خوابگاه‌ها در اختیار این دانشگاه است و مقرر شده که این خوابگاه ها در سال98 به ما تحویل داده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که مجموعه خوابگاه‌های فعلی دانشگاه با توجه به تعداد دانشجویان که بیش از 9 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف هستند بسیار کم است، بیان کرد: رایزنی‌های قابل توجهی با معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت داشته‌ایم و در تلاشیم خوابگاه‌ها را با کمک بخش خصوصی توسعه دهیم.

دکتر ناصری پور با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی ایران به دنبال تهیه خوابگاه‌های دانشجویی جدید است، اظهار کرد: در حال حاضر بنا داریم با بهینه کردن فضاهای فیزیکی موجود تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف کنیم و خوابگاه‌ها را توسعه دهیم.

او با اشاره به این‌که گسترش فضای خوابگاهی ضرورت اجتناب‌ناپذیری برای این دانشگاه است، گفت: این مساله در سال 97 به طور جدی در دانشگاه دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم مسئولیتی را که برای تهیه خوابگاه دانشجویی براساس آیین‌نامه و مقررات بر عهده ما گذاشته شده است را فراهم کنیم؛ اگرچه با تنگناهایی در این زمینه مواجه بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: اگر خوابگاه‌ها و ظرفیت‌های جدید ایجاد نشوند قطعا سال 97 با کمبودهایی در این زمینه تهیه خوابگاه‌های دانشجویی مواجه خواهیم بود.

او در پایان خاطر نشان کرد: در آیین نامه‌ها اجازه زیادی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان متاهل وجود ندارد؛ اگرچه در تلاش هستیم در این زمینه هم بتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم.

کد خبر 401649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha