پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقریبا ۶ سال پس از حمله وحشیانه‌ای که او را تا مرز مرگ برد و بازگرداند، برنده صلح نوبل، ملاله یوسف‌زی به پاکستان بازگشت.

براساس گزارش CNN، یوسف‌زی که اکنون 20 سال سن دارد صبح روز پنجشنبه 29 مارس 2018 تحت تدابیر شدید امنیتی وارد فرودگاه بین‌المللی بینظیر بوتو شد. ورود ناگهانی وی در پاکستان، کشوری که گروهی او را قهرمان می‌پندارند و گروهی دیگر آشوبگری که باید ساکت شود، به سرعت خبرساز شد.

در پی ورود ملاله به کشورش، شهید خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان با او دیدار کرد. ملاله از سن بسیار کم به عنوان مدافع حقوق تحصیل دختران فعال بود و همین فعالیت باعث شد طالبان در سال 2012، زمانی که ملاله تنها 14 سال داشت به او و همکلاسی‌هایش که در اتوبوس سرویس مدرسه حضور داشتند شلیک کند. دو همکلاسی ملاله آسیب جزئی دیدند اما گلوله به جمجمه و گردن ملاله آسیب وارد کرد و وضعیت او وخیم اعلام شد.

درمان‌ وی در بریتانیا باعث شد او یک هفته پس از حمله بتواند دوباره روی پایش ایستاده و راه برود، درحالی‌که طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر او از این حمله جان سالم به در ببرد دوباره او را مورد هدف قرار خواهد داد.

ملاله در کنار فعالیت‌هایی که در زمینه حق تحصیل دختران انجام می‌دهد، سال گذشته تحصیل در دانشگاه آکسفورد را آغاز کرد.

بازگشت ملاله به پاکستان اهالی مینگورا در دره سوات را نیز هیجان‌زده ساخته است و همشهریان ملاله امیدوارند او بازدید از دره سوات را نیز در برنامه سفرش داشته‌باشد.

کد خبر 401604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha