یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: برای مهار آتش در جنگل های منطقه کوهستانی و سخت گذر مرزن آباد این شهرستان درخواست بالگرد شده است.

جنگل آتش سوزی

مهرداد خزایی در گفت‌و‌گو با  ایرنا افزود : با توجه به وضعیت منطقه و وزش باد شدید که اطفای آتش را در منطقه با مشکل مواجه کرده است، درخواست بالگرد کردیم تا با کمک آن بتوان آتش را خاموش کرد.

وی گفت: از صبح زود (5 فروردين) تمامی نیروها منابع طبیعی، بسیج و اهالی منطقه بویژه روستاهای آغوزداربن، حریث، شهرستان و برار به منطقه اعزام شدند تا همزمان با ورود بالگرد آتش سوزی جنگل حفاظت شده را بتوان خاموش کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از وسعت آتش سوزی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود : هنوز میزان آتش‌سوزی جنگل این منطقه مشخص نشده است و آتش به صورت سطحی و تنه‌ای در جریان است.
وی ادامه داد: پس از وقوع آتش سوزی، حوالی ظهر دیروز چهار اکیپ از نیروهای منابع طبیعی به همراه ماموران آتش نشانی مرزن آباد، بسیج و نیروهای مردمی به محل آتش سوزی اعزام و موفق شدند آتش را بعد از ساعتی خاموش کنند ولی به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتا تند و گرم آتش دوباره شعله‌ور شد.

این آتش سوزی که ظهر شنبه ( 4 فروردين) در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از 700 متری از سطح دریا آغاز شد، با وجود تلاش نیروهای امدادی و محلی به دلیل وزش باد شدید گرم همچنان ادامه دارد.

گونه‌های درختان مناطق جنگلی مرزن آباد چالوس بلوط ، افرا و ممرز است.

پیش از این هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش محسوس دمای هوا ، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها هشدار داده و از شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی خواسته بودند روز شنبه به هیچ وجه در حاشیه جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنند .
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.

کد خبر 401415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha