همشهری آنلاین: نشست پایانی اولین اجلاس سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین قبل از ظهر ۲۰مارس (۲۹اسفند) در پکن برگزار شد.

چین

شی جین پینگ در نخستین سخنرانی خود پس از انتخاب شدن مجدد به عنوان رییس جمهوری گفت همانند گذشته وظایف قید شده در قانون اساسی را با جدیت انجام داده و به عنوان خدمتگزار مردم نظارت مردم را می‌پذیرد. وی تاکید کرد عصر جدید با ویژگی چین به تمام شهروندان چینی متعلق است، و اگر صادقانه متحد باشیم و به طور مشترک تلاش کنیم، هیچ قدرتی نمی‎تواند مانع از تحقق رویای مردم چین شود.

وی گفت:" تصدی پست ریاست جمهوری خلق چین برای من افتخاری بزرگ و وظیفه‎ای مهم و سنگین است. من همانند گذشته وظایف قید شده در قانون اساسی را با دقت انجام می‎دهم ، به میهن و مردم وفادار هستم، با تمام نیرو و سخت‎کوشانه کار می‎کنم ، به عنوان خدمتگزار مردم ، نظارت مردم را می‎پذیرم ، هرگز اعتماد و وکالت سنگین نمایندگان و مردم اقوام مختلف کشور را مایوس نمی‌کنم."

در نشست پایانی اولین اجلاس سیزدهمین مجلس ملی خلق چین ، شی جین پینگ در برابر حدود سه هزار نماینده مجلس ملی تعهدات جدی را بر عهده گرفت. سه روز پیش وی با به دست آوردن کل آرای موافق به ریاست جمهوری خلق چین انتخاب شد و نمایندگان حاضر برای یک مدت طولانی با کف زدن و فریاد کشیدن او را تشویق کردند.

در نوزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین نقشه راه جدید ایجاد همه‎جانبه جامعه‎ای با رفاه نسبی و کشور مدرنیزه سوسیالیستی و نقشه تحقق رستاخیز مجدد ملت چین ترسیم شده است.

کد خبر 401282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha