همشهری آنلاین: ستاره اهل آفریقای جنوبی هالیوود ایده مسلح کردن آموزگاران شاغل در مدارس برای مقابله با اقدام‌های تروریستی را «دیوانه‌وار» توصیف کرد.

چارلیز ترون

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسوشيتدپرس، چارليز ترون كه براي حضور و سخنراني در همايش جهاني آموزش و مهارت‌ها به دوبي در امارات آمده بود، خطاب به حاضران گفت: «من تجربه‌اي وحشتناك از خشونت مسلحانه داشتم و پدرم را در حمله با سلاح از دست دادم. ايده مسلح كردن معلم‌ها در مدارس آمريكا پس از حمله‌هاي اخير مهاجمان به دانش‌آموزان به معني بيشتر شدن سلاح در دست مردم و ديوانه‌كننده است.»

بازيگر 42 ساله كه براي بازي در «هيولا» در 2004 برنده اسكار شده بود، در ادامه سخنان خود افزود: «مردم براي حل كردن مشكل بايد به حرف‌هاي بچه‌هاي ما گوش بدهند. من بسيار خوشحالم كه بچه‌ها مي‌دانند در پس سياست كنترل سلاح چه مي‌گذرد. آنها همان كساني هستند كه راه حل را هم مي‌دانند. متوجه نمي‌شوم آنها كه مي‌گويند براي حل مشكل بايد بر تعداد سلاح‌ها افزود، دقيقا هدف‌شان چيست.»

در همايش جهاني آموزش و مهارت‌ها سه نفر از دانش‌آموزان مدرسه‌اي حضور داشتند كه فوريه گذشته در فلوريدا مورد هجوم افراد مسلح قرار گرفت و 17 نفر در آن كشته شدند. اين سه دانش‌آموز از تجربه حمل سلاح و راه‌هاي مقابله با آن سخن گفتند.

کد خبر 401237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha