یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشور نیوزیلند قرار است به زودی از خدمات تاکسی‌های پرنده بهره ببرد،‌تاکسی‌هایی تمام برقی و خودران که از توانایی عمودپروازی برخوردار است.

براساس گزارش نيويورك تايمز،‌كيتي هاوك شركت توليد كننده خودروهاي پرنده كه لري پيج يكي از بنيانگذاران شركت گوگل حامي شخصي مالي آن به شمار مي‌رود،‌در ماه آوريل سال 2017 اولين تصاوير از نمونه اوليه تاكسي‌هاي پرنده خود را در حين پرواز به نمايش گذاشت.

تاکسی پرنده

اكنون به نظر مي‌رسد نسخه نهايي اين خودروي پرنده به زودي در آسمان‌هاي نيوزيلند به پرواز درخواهد آمد زيرا براساس گزارش‌ها اين شركت طي ماه‌هاي گذشته پروازهاي آزمايشي مخفيانه‌اي انجام داده‌است و در 13 مارس 2018 نيز نسخه‌اي ديگر از اين خودرو را به همراه تصاوير پرواز آن به جهان نشان داد.

تاکسی پرنده

اين خودرو تمام برقي است و به منظور انجام پروازهاي كوتاه ميان‌شهري با ميدان پرواز 100 كيلومتر و حداكثر سرعت 150 كيلومتر بر ساعت طراحي شده‌است. براي به پرواز درآوردن اين خودرو به باند پرواز نيازي نيست و خودرو مي‌تواند به صورت عمودي از روي زمين برخواسته و فرود بيايد. همچنين حركت دادن آن به خلبان نياز ندارد زيرا كاملا خودران است.

اين خودرو كه شركت كيتي هاوك آن را كورا ناميده قرار است به عنوان تاكسي مورد استفاده قرار گيرد. اين شركت اعلام كرده درحال همكاري با دولت نيوزيلند استتا بتواند تاكسي‌هاي پرنده را تجاري كند و هدف اين است كه طرح تاكسي‌هاي پرنده تا سه سال آينده اجرايي شود.

کد خبر 401160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha